Sai siin mõnen kuud tagasi ligi võetud 2002 a. S60 D5 120kW mootoriga.
Muidu on kõik nagu ilus, aga kuidagi uimaselt läheb mootor soojaks. Tagajärjena ka salong ei soojene. Või noh, sooojeneb, aga aeglaselt.
Probleemist täpsemalt:
Rutiin näeb välja selline: auto käima, kliima esiklaasile, temp põhja ja 1 hommikune sigarett auto kõrval. Vajadusel lume pühkimine jne, et auto ilus oleks ja vaateväli puhas.
ca5 minti tiksub masin kohapeal. Selle ajaga reeglina suudab esiklaasi jääst lahti sulatada, vajadusel aitan klaasipesuga kaasa.
Samas mootori temp näidik ei tõuse grammigi, salong tuntavalt soojenenud pole. Istud ikka külma autosse.
Kui kliima klaasi pealt AUTO reziimi panna jääb vent vait.
Järgneb ca 5km sõit tööle Tartu linnas.
Selle käigus tõuseb temp näidik umbes veerandi peale ja kliima lülitab vendi järgi alles suht sõidu lõpus.
Manuaalselt vent puhuma panna, siis miskit leiget ikka puhub varem ka, aga kliima jaoks temp liiga madal.
Teine näide eilsest:
Auto tiksus kohapeal ca 10 minti, järgnes ca 12 km sõitu (50/50 maanteed, linna)
Sõitu alustades temp seier ikka nullis. Sihtkohas oli vaevalt norm tempini jõudnud. Salong pigem jahe, kindlasti mitte soe, AUTO reziimiga, 24 C
Samas pikemaid sõite teha ja mootor norm tempi saavutab, siis kütab salongi mõnusalt soojaks. Tavaliselt keeran kliima tempi 20-21 peale, muidu kutab liiga palju.
Termostaadi vahetasin ära
Paremaks ei läinud midagi.
Maanteel ei kukkunud temp ennem ega ka uue termostaadiga alla, hoiab ilusti. Soojenemine mõlemal juhul sama.
Uue termostaadiga kohapeal tiksudes pigem kukub temp. Et tuled pikemalt sõidult, mootor norm tempi juures, jätad kohapeal tiksuma natukeseks ja varsti on temp veidi allapoole kukkunud.
Lisasoojendit autol peal pole kahjuks.
Aga sellegipoolest ei taha uskuda, et ta nii uimaselt soojaks peaks minema.
Avaldage mõtteid. Kas kirjeldatud käitumine on normaalne? Kui ei, siis mida tegema peaks?
Endal nats nagu nõutu olemine
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
Terv,
Siim