ktanel - XC90

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

janar103
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 19 Dets 2013, 14:43

Re: ktanel - XC90

PostitusPostitas janar103 » 11 Mai 2015, 16:06

Tegelikult on üks asi tagaotsas veel valesti: klubi numbrialus on puudu :)
MB A-class AMG style

Kasutaja avatar
smurf
Foorumi veteran
Postitusi: 1261
Liitunud: 18 Aug 2010, 11:49
Asukoht: Tartu

Re: ktanel - XC90

PostitusPostitas smurf » 11 Mai 2015, 16:10

Tundub, et nägin seda masinat üleeile Vasara tänavas, Tartus. Kui polnud sina, siis liigagi sarnane auto. Astmelauad hakkasid silma, näevad ilusad välja küll.

ktanel
Foorumlane
Postitusi: 45
Liitunud: 02 Sept 2012, 14:43

Re: ktanel - XC90

PostitusPostitas ktanel » 11 Mai 2015, 18:40

Klubi numbrialuse saab organiseerida :) olen kaalunud auto ja klubi sidumist :D lisaks on veel paar väikest mõtet kaalumisel, kuid vara valjusti rääkida.

Olin nädalavahetusel Tartus. Astmelauad tõstavad auto välimust jah mitu pügalat + naisel meeldib neilt autosse istuda.
M: Volvo XC90, 2007 roolisammas (ja süütelukk võtmetega)
M: Volvo S60 (2011) orig. tekstiilmatid - 60 eur
M: Volvo Xc90 2007, iluvõre - 80 eur

Kasutaja avatar
igiliikur
Kõva postitaja
Postitusi: 177
Liitunud: 09 Apr 2015, 19:39

Re: ktanel - XC90

PostitusPostitas igiliikur » 11 Mai 2015, 21:25

ktanel kirjutas:Astmelauad tellisin ebayst UK-st. Eesti esinduse hinda ei raatsinud maksta. Soovitan ebays vaatada ja hoida silmad lahti. Hinnad kõiguvad päris palju, ebay jälgib mida sa otsid ja saadab paremaid pakkumisi e-mailiga. Otsisin astmelaudu umbes pool aastat (õiget hinda polnud lihtsalt).

Kui väga saladus pole, mis hinda sa astmelaudadest maksid? Ma vaatasin, et hetkel saaks 425 euriga koju.
XC90

ktanel
Foorumlane
Postitusi: 45
Liitunud: 02 Sept 2012, 14:43

Re: ktanel - XC90

PostitusPostitas ktanel » 14 Mai 2015, 23:10

igiliikur kirjutas:
ktanel kirjutas:Astmelauad tellisin ebayst UK-st. Eesti esinduse hinda ei raatsinud maksta. Soovitan ebays vaatada ja hoida silmad lahti. Hinnad kõiguvad päris palju, ebay jälgib mida sa otsid ja saadab paremaid pakkumisi e-mailiga. Otsisin astmelaudu umbes pool aastat (õiget hinda polnud lihtsalt).

Kui väga saladus pole, mis hinda sa astmelaudadest maksid? Ma vaatasin, et hetkel saaks 425 euriga koju.


Ei ole saladus - nõks alla 500 eur läks. 425 eur saad uued?
M: Volvo XC90, 2007 roolisammas (ja süütelukk võtmetega)
M: Volvo S60 (2011) orig. tekstiilmatid - 60 eur
M: Volvo Xc90 2007, iluvõre - 80 eur

Kasutaja avatar
igiliikur
Kõva postitaja
Postitusi: 177
Liitunud: 09 Apr 2015, 19:39

Re: ktanel - XC90

PostitusPostitas igiliikur » 15 Mai 2015, 08:29

Ikka uued jah, aga hetkel jätan vist ostmise plaani sügisesse. Suvi tulekul ja raha kulub mujale suurtes kogustes :twisted:
XC90

ktanel
Foorumlane
Postitusi: 45
Liitunud: 02 Sept 2012, 14:43

Re: ktanel - XC90

PostitusPostitas ktanel » 26 Dets 2015, 00:17

Talve sussid all
[img]http://www.upload.ee/image/54288221/image.jpeg/img]

Krown roostetõrje tehtub (pildil näha kuidas tilgub), põhja kiideti - loodetavasti püsib kauem ilus.

Hooldus ja roolikardaan vahetatud Inchcapeis. Lisaks palusin vahetada mootoripadja ja käigukasti kanduri - vibrat roolis kõvasti vähem. Nahk ka määritud. Peaks kõik olema.

Jahedamate ilmadega taas anomaalia - külmalt sõitma hakates käib roolist kolks läbi (tunda ka), kui rooli sirgeks pöörata või vasakule-paremale loksutades. Sõites ~5 minutit on kolks kadunud. Suvel polnud midagi. Kui ideid, siis palun. Anomaalia võitmiseks tehtud:
*roolisammas vahetatud
*roolilatt rekitud
*roolikardaan vahetatud

Tanel
Viimati muutis ktanel, 07 Jaan 2018, 17:51, muudetud 1 kord kokku.
M: Volvo XC90, 2007 roolisammas (ja süütelukk võtmetega)
M: Volvo S60 (2011) orig. tekstiilmatid - 60 eur
M: Volvo Xc90 2007, iluvõre - 80 eur

Kasutaja avatar
Atsss
Kõva postitaja
Postitusi: 163
Liitunud: 13 Mai 2015, 08:37

Re: ktanel - XC90

PostitusPostitas Atsss » 26 Dets 2015, 18:16

Terv,

Minul roolist küll seda kolksu ei tule, aga mul käib ka kolks ikka läbi ja on kuulda altpoolt ja väljast, kuid mul ei käi koguaeg. Kuus ehk 1-2x.

Mulle öeldi, et õõtshoova puksid võivad olla selleks veategijaks minul, sest nad on minu autol kuidagi imelikus asendis seal all.

Kui järgmisel aastal lasen vahetada, siis annan teada!
XC90 2005 120kw X
Ford Galaxy 2011 147kw X
XC90 2007 V8 232kw X
Audi Q7 S-Line 2008 240kw X
Audi A6 Allroad 2008 132kw X
Peugeot 508 GT 150kw X
Audi Q7 S-Line 2007 171kw X
Audi S6 2007 V10 320kw

ktanel
Foorumlane
Postitusi: 45
Liitunud: 02 Sept 2012, 14:43

Re: ktanel - XC90

PostitusPostitas ktanel » 28 Dets 2015, 23:42

tervitused,

Anna kindlasti teada, ootan huviga... Lisaks tuli meelde, et roolivõimu õli lasin vahetada. Kuskilt netist jäi soovitus silma.

Tanel

Atsss kirjutas:Terv,

Minul roolist küll seda kolksu ei tule, aga mul käib ka kolks ikka läbi ja on kuulda altpoolt ja väljast, kuid mul ei käi koguaeg. Kuus ehk 1-2x.

Mulle öeldi, et õõtshoova puksid võivad olla selleks veategijaks minul, sest nad on minu autol kuidagi imelikus asendis seal all.

Kui järgmisel aastal lasen vahetada, siis annan teada!
M: Volvo XC90, 2007 roolisammas (ja süütelukk võtmetega)
M: Volvo S60 (2011) orig. tekstiilmatid - 60 eur
M: Volvo Xc90 2007, iluvõre - 80 eur

ktanel
Foorumlane
Postitusi: 45
Liitunud: 02 Sept 2012, 14:43

Re: ktanel - XC90

PostitusPostitas ktanel » 12 Mai 2016, 00:06

Mõned uuendused:
1. mõned vidinad kerele juurde ostetud
2. uued navikaardid (2015)
3. SmartServices taas hooldus - väljast HD vaha, sisepuhastus ja naha hooldus
4. tehnoülevaatus puudusteta :)

Pildid traditsioonilises kohas:
http://www.upload.ee/image/5798999/1.jpg
http://www.upload.ee/image/5799003/2.jpg
http://www.upload.ee/image/5799004/3.jpg
http://www.upload.ee/image/5799006/4.jpg
http://www.upload.ee/image/5799007/5.jpg

http://www.upload.ee/image/5799011/sisu_eest.jpg
http://www.upload.ee/image/5799013/sisu_2.jpg

Läbisõit ca 220 000 km.
M: Volvo XC90, 2007 roolisammas (ja süütelukk võtmetega)
M: Volvo S60 (2011) orig. tekstiilmatid - 60 eur
M: Volvo Xc90 2007, iluvõre - 80 eur

ReioV
Foorumlane
Postitusi: 92
Liitunud: 14 Nov 2015, 00:13

Re: ktanel - XC90

PostitusPostitas ReioV » 14 Mai 2016, 12:29

ktanel kirjutas:Jahedamate ilmadega taas anomaalia - külmalt sõitma hakates käib roolist kolks läbi (tunda ka), kui rooli sirgeks pöörata või vasakule-paremale loksutades. Sõites ~5 minutit on kolks kadunud. Suvel polnud midagi. Kui ideid, siis palun. Anomaalia võitmiseks tehtud:
*roolisammas vahetatud
*roolilatt rekitud
*roolikardaan vahetatud

Tanel


Üks mõte on.
Palu Inchcape poistel mootorialuse raami kinnituse poltide pingutus (4tk) üle kontrollida. Mul oli analoogse kolksu põhjuseks see, et polte oli vaja pisut pingutada.
Selleks on vaja raamilt enne raskus maha saada, ehk mootor toestada enne. Muidu ei õnnestunud pingutada. Peale seda kolks läinud.

Reio
XC90 MY2014 D5

ktanel
Foorumlane
Postitusi: 45
Liitunud: 02 Sept 2012, 14:43

Re: ktanel - XC90

PostitusPostitas ktanel » 14 Mai 2016, 13:23

ReioV kirjutas:
Üks mõte on.
Palu Inchcape poistel mootorialuse raami kinnituse poltide pingutus (4tk) üle kontrollida. Mul oli analoogse kolksu põhjuseks see, et polte oli vaja pisut pingutada.
Selleks on vaja raamilt enne raskus maha saada, ehk mootor toestada enne. Muidu ei õnnestunud pingutada. Peale seda kolks läinud.

Reio



Tänud mõtte eest. Kindlasti katsetan ära, kahjuks alles vist sügisel... kui just nulli juurde vahepeal temperatuur ei kuku :roll:

Kolksuga sai tegelikult kaks korda ka IA-s käidud kevade alguses. Nad arvasid, et kõik ok, pigem pseudoprobleem ja vist tekitab hüdrosüsteemis klappide mäng seda.

Tanel
M: Volvo XC90, 2007 roolisammas (ja süütelukk võtmetega)
M: Volvo S60 (2011) orig. tekstiilmatid - 60 eur
M: Volvo Xc90 2007, iluvõre - 80 eur

TheKris79
Kõva postitaja
Postitusi: 170
Liitunud: 24 Sept 2015, 12:41

Re: ktanel - XC90

PostitusPostitas TheKris79 » 25 Mai 2016, 10:49

Tere,

Roolis loksu tunde tekitajaks võib olla mitmeid allikaid. Oma 2007 aasta mudelil oli sarnane probleem ning võtsin ette kõik need variandid mida internetis leidsin ning lõpuks oli kadunud. kahjuks enam täpselt ei tea neid lehekülgi ega toote koode aga tegevused olid järgnevad:
* Esi õõtsa tagumised poldid on TSB-ga uuenduse saanud (originaalis olid liiga väikese läbimõõduga ning tulid uued välja) pead uurima TSB-de lehekülge ja siis vastavad uued poldid IA's tellima. Nimelt rooli keerates liigub see tagumine puks poldi ümber nõksu ja kolks olla garanteeritud liigub veidi pesas.2009 aastast vist paigaldati juba uuemad poldid tehasest. IA ei teadnud sellest poldiasjast midagi aga varuosa tuli 3 päevaga kohale.
* Selle aastakäigu masinal ei olnud minu teada seda suuremat kummitihendit amordil vedru alumises osas (paigaldamiseks tuleb kogu amort ära võtta ja see kummitihend amordile peale venitada mis istub täpselt vedru pesas ja on umbes pool sentimeetrit paks) oli ainult poolik kummitihend ümber vedru. Rooli keerates võib vedru liikuda pesas ja tekitada kolksu.
* Piduri sadulatel need 2 liugurit võivad kulunud olla mistõttu võivad alguses peale pikka seisu olla erinevas asendis ja siis sõitu alustades tekitavad kolksu. Omal vahetasin välja peale mida kadus ka tunne, et pidurid oleks nagu peal kogu aeg.
* Lisaks on TSB välja tulnud raami ja tagumiste poltide vahele uue kummitihendi paigaldamiseks. Raami tagumistel ühenduskohtadel kerega on selle vahel plastikust ja kummist tihendid - seda komplekti natuke modifitseeriti ja toodi välja mingi lisa O-ringi taoline tihend. See probleem pidi tekitama kolksu ainult äärmises asendis pöörates kuskil ebatasasel pinnasel.

Kõige lollim kogu selle vahetuste jada juures oli see, et tegin sellest listist korraga paari päeva jooksul kõik asjad ja nüüd ei teagi mis see tegelik põhjus oli)).

Ei tea kas antud asjad sind aitaksid aga silmaga üle vaadates ja käega katsudes saab vast aimu ning loodan, et midagi võib abi pakkuda.

Praegusel 2012 aasta masinal on näiteks mul 2 korda aastas vaja kogu piduriring lahti võtta ja ära määrida muidu hakkavad krigisema ning paremale vasakule keerates tekitavad samuti kolksu ning peale määrimist on pool aastat rahu majas. Eriti omapärane on see, et klotside tagaküljed tuleb paraja pastakihi alla panna ning otsad samuti korralikult sisse määrida - samuti TSB välja tulnud antud anomaaliale.

Enamus neid asju kanduvad üle rooli aga kõige tõenäolisem oli see õõtsa polt.

Edit:
Sellised TSB'd või nhtsa'd on siis väljas:

STEERING:COLUMN Volvo: there may be a clicking noise from the steering column due to material deviation. ( nhtsa item number - 10037820 )

SUSPENSION:FRONT:CONTROL ARM Volvo: when diagnosing a single knock from the front suspension that occurs when the driver brakes and turns at low speeds, attention should be paid to the rear bushing in the front control arm where it connects to the front subframe. ( nhtsa item number - 10030943 )

Kristjan
2016 XC90 First Edition D5
2012 XC90 D5 R-Design
2014 S60 T6 R-Design

ktanel
Foorumlane
Postitusi: 45
Liitunud: 02 Sept 2012, 14:43

Re: ktanel - XC90

PostitusPostitas ktanel » 26 Mai 2016, 14:28

tere,

tänud, asjalikud mõtted. Ma kunagi komistasin ka tihendite mõtte peale. Mingil põhjusel jätsin mõtte kõrvale. Sa räägid nendest tihenditest, mis siin teemas piltidena üleval?:
http://forums.swedespeed.com/showthread ... read/page4

edit: kas esi õõtsa tagumiste poltideni oskad täpsemalt suunata?
Tanel

Edit2: see vist siis: 30714142?
M: Volvo XC90, 2007 roolisammas (ja süütelukk võtmetega)
M: Volvo S60 (2011) orig. tekstiilmatid - 60 eur
M: Volvo Xc90 2007, iluvõre - 80 eur

TheKris79
Kõva postitaja
Postitusi: 170
Liitunud: 24 Sept 2015, 12:41

Re: ktanel - XC90

PostitusPostitas TheKris79 » 27 Mai 2016, 10:01

Sellise lehekülje leidsin. Siin on ainult polti ja mutri volvo parts code öeldud. Samuti tean, et sellega koos peaks ka uuema tüübi puksi panema, kuna vanal on keskel olev pesa liiga suur - ise muidugi seda pesa erinevust ei näinud silmaga kui võrdlesin vana.
See kehtib siis järgnevate chassis seeriatele (oma auto oli just nende numbrite vahel).

MODEL:
XC90

M. YEAR:
2006-2008

CHASSIS NO.
190424-428200
Description

There may be cases of a knocking sound from the front suspension. It can occur when the driver brakes and turns the wheel at low speed. There may also
be cases of the steering wheel being off-center, or the car pulling either left or right, or incorrect front wheel alignment.

The problem may come from the connection between the subframe and the lower control arm rear bushing, and may be caused by incorrect torque in the
bolt and nut in this connection.

From chassis number 428201-, a new nut was introduced in production, and a higher torque was applied to the connection.

For vehicles within the chassis range above, if this bolt or nut are found to have an incorrect torque specification, or if they are found to be the source of
the noise or incorrect alignment, follow the Service procedure below

Part Nr. 982874 Bolt
985660 Nut

background image
http://workshop-manuals.com/volvo/xc90_ ... ing_noise/
2016 XC90 First Edition D5
2012 XC90 D5 R-Design
2014 S60 T6 R-Design


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 62 külalist