Otsustasin ka teema teha, päevikuks
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Eestist kahjuks soovitud varustusega ja hinnaga ei õnnestunud leida. Seega kasutasin tuttava abi ja tellisin auto Saksamaalt Volvo esindusest. Üks pilt kuulutusest (kahjuks midagi paremat hetkel pole):
[url=http://www.upload.ee/image/45380291/volvo_xc90.JPG[/url]
Ostetud 03.2014 ja autol olnud üks omanik - sakslane, keegi doktor ja hooldused kuni 200 000 km korrektselt Volvo esindustest teostanud.
Mõned parameetrid:
Volvo XC90 Summum 2.4 D5 136kW
Esmane reg: 2007
Mootor: 2.4 D5 (136 kW)
Kütus: diisel
Käigukast: automaat
Läbisõidumõõdiku näit: 207 000 km (ostu hetkel 202 000)
Muu huvitav:
katuseluuk (klaasist, elektriline)
WEBASTO eelsoojendus, puldiga
toonitud klaasid
must nahkpolster
lamellid (ostetud ise juurde), kaasa tulnud alutec valuvelgedel (R17)
suverehvid, valuveljed ( R18)
Xenon (lähituled)
kurvituled
veokonks (teisaldatav)
Teostatud tööd:
1. keemiline puhastus, naha hooldus, vahatamine - lihtsalt parem oleks
2. uuesti hooldus (õlid, filtrid jne) - lihtsalt igaks juhuks, enne ostu oli seisnud
3. uued xenonid - lihtsalt talveks ette valmistus
4. lisaks kummist porimatid IA-st - talveks
5. veakoodide kontrollimine ja nullimine + auto ostueelne kontroll - tegelikult minul ostu järgne kontroll IA-s, et süda rahul oleks
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
6. käigukasti õli vahetus (plaan ka selle vahe jubina õli vahetada) - lihtsalt parem oleks
7. tellitud astmelauad - jõuavad märtsi alguses. - välimus + katusele pääs
8. piduriklotsid ja kettad vahetatud (sh seisupidur) - lihtsalt parem oleks
9 roolivõimendi radiaator vahetatud - Inchcape avastas lekke
10. mürasummutus - tegin ise, 100% tagumine pakiruum + uksepolstrid. Sooviks veel piilarite osa teha + mootoriruumi ja salongi vahelise osa.
11. NAVI kaardid vahetatud 2014.
Peakski kõik olema. Üks huvitav probleem ka millega maadelnud olen ja millele lahendust pole saanud. Ostsin auto märtsis ja täheldasin, et sõitma hakates käib roolist kolks läbi (tunda ka), kui rooli sirgeks pöörata või vasakule-paremale loksutades. Eriti esines kolks sõitma hakates ja külmemate ilmadega. Sõites 5-10 minutit on kolks kadunud.
Sattusin siis Inchcape`i veermiku kontrolli (32 eur), kus palusin ka seda kolksu inspekteerida. Diagnoos - roolisammas vigane. Kuna uus maksis hinge hinda (1028 eru + vahetus 175 eur), siis tellisin rootsist kasutatud (27 000 km sõitnud masinalt ~400 eur + vahetus). Vahetuse lasin Inchcapeis teha, tööde käigus selgus, et ka roolivõimendi radiaator tahab vahetust, (uus orig ~360 eur + vahetus). Autosse istudes oli elevus natuke must (roolivõimendi radiaator oli plaani väline kulutus) ja läks veel mustemaks. Kolks oli endiselt alles ja kulutuste osas oli ka endast arvamusel - loll on ka loll olla. Inchcapei vale diagnoosiga hüppama ei läinud, tagasiside oleks tõenäoliselt olnud - ise tõite varuosa...
Järgmiseks sammuks juhtusin tuttava kaudu Kadaka teel StopBoxi, kus asjalikud mehed naersid tehtud kulutuste pärast ja tõdesid, et kolks on xc90 tüüpprobleem, millega maadelda pole mõtet.
Õnnetuseks oli probleemist kinnisidee saanud ja uurisin asja edasi ja edasi, kuniks juhtusin jälle mehaanikute juurde sügisel rehve vahetama. Mehed taas uurisid ja loksutasid, diagnoos - roolilatis loks sees. Uurisin ja puurisin, lugesin foorumeid ja uurisin hindasid. Kõik suunasid Laki TopServ OÜ poole. (teeninduse kultuur ja suhtlemine kuul pähe, kuid jutu poolest asjalik ja positiivne). Igatahes mehed tegid parima ja tulemuseks - lihtsalt rõõm sildade reguleerimine uuesti teostada (mehed TopServ`is ei "jõudnud" ja vaielda nendega tundus täiesti mõttetu, pealegi tänu nende rumalustele olin juba tunnikes kohtumisele hiljaks jäämas).
Probleem (ja kinnisidee) endiselt alles. Kui kellelgi ideid või kogemusi, siis oleksin tänulik (eeldusel, et 1 000 eur`i jälle õhku ei pea tulistama). Üldiselt kõik toimib ja ainuke mõru tilk ongi 5-10 minutit sõitma hakates, kui parklast peab välja nõkerdama ja rooli vasakule-paremale peab põõrama.
Kunagi ehk rohkem pilte.
Tanel