Volvo 760, 1982.a. - "Sinine"

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

eikla
Foorumlane
Postitusi: 16
Liitunud: 21 Apr 2006, 19:17

Volvo 760, 1982.a. - "Sinine"

PostitusPostitas eikla » 21 Apr 2006, 19:46

Pilt

Panen ka oma liikuri siia üles - Volvo 760, 82.a. automaat

Et kõik ausalt ära rääkida, siis oli kõige aluseks ootamatu rahasüst töö eest, mis suhteliselt sülle kukkus. Kuna rahal teadupärast ei ole omadust kaua seista ja juba mitu nädalat oli mulle silma jäänud ühe Volvo 760 müügikuulutus, siis tekkisid kohe esimesed mõtted, mis rahaga peale hakata. Kuna aga "Valge" talvitus parajasti lumehanges ja hirmus isu oli siiski autoga sõita, oli otsus tegelikult lihtne - kaks Volvot peres pole ju patt. Südametunnistust vaigistas ka hind - 4.60 kg, alternatiiv sama hinnaga oleks tõenäoliselt olnud osta soola või mannat.

Pilt Pilt Pilt
Viimati muutis eikla, 18 Juul 2006, 23:43, muudetud 3 korda kokku.

Kasutaja avatar
saadukas
Kreisi postitaja
Postitusi: 394
Liitunud: 17 Juun 2005, 13:39
Asukoht: Muhu/Stavanger
Kontakt:

PostitusPostitas saadukas » 21 Apr 2006, 21:43

sa ostsid selle auto mu nina eest ära :roll:
' 02 V70 D5
' 02 MB S600
' 03 Pajero

eikla
Foorumlane
Postitusi: 16
Liitunud: 21 Apr 2006, 19:17

PostitusPostitas eikla » 23 Apr 2006, 22:02

saadukas kirjutas:sa ostsid selle auto mu nina eest ära :roll:


Ah.. eks Sul ole neid juba aiatäis olemas ka :twisted:

eikla
Foorumlane
Postitusi: 16
Liitunud: 21 Apr 2006, 19:17

PostitusPostitas eikla » 24 Apr 2006, 14:19

Pilt Pilt

Uurides üüratu bensukulu tagamaid, sai pärast õhufiltri ja küünalde vahetust
(mis ka mõlemad tulemusi andsid) karburaator ette võetud, kuna ilmselgelt ta
kõige ökonoomsemalt ei opereeri. Esmapilgul sai küttekulu õhuklapi süüks
aetud, mis avaneb väga vähe ja sedagi praktiliselt täisgaasil. Müstika oli see,
et hoob, mis seda liigutab ei suudagi füüsiliselt klappe rohkem avada. Samas
kütust saab selle õhu kohta liialt palju, kuivõrd kui ise õhuklapp lahti tõmmata,
siis kogub mõnuga pöördeid. Eile avastasin, et sooja mootoriga siiski lükkab ta
ise õhuklapi pärani lahti. Kas seda külma reziimi küttesegu saab kuskilt eraldi
reguleerida?

Pilt Pilt


Oskab keegi öelda, mis karburaator see täpselt on või kust seda karburaatorit
reguleeritakse? Tavaline 32/36 ta ei ole, tagaküljel on hammastega
seguklappide sünkroonne avanemine.

Kasutaja avatar
760GLE
Volvo Club liige
Postitusi: 691
Liitunud: 17 Juun 2005, 07:20
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas 760GLE » 26 Apr 2006, 01:07

eikla kirjutas:Oskab keegi öelda, mis karburaator see täpselt on või kust seda karburaatorit
reguleeritakse?

Kus reguleeritakse? :D Arvatavasti pole selle Weberi karpaga kellelgi tegemist olnud.
Soovitaks Sul endal see karpa lahti lammutada ja kokku panna. Õpiksid tundma vähemalt.
Nalja pärast võiksid minna InfoAutosse ja vaadata kuidas tehnikamehed seal õhku ahmima hakkavad, et pole sihukest karpamootorit enne näinud. Tuleks isegi sinna kõrvale pihku itsitama :P

Kujutan ette, et kui sinna manuaalkast alla panna ja mootor täitsa timmi ajada siis saaks vägagi palju nalja su autoga :wink:

Muuseas, Welcome to the '82 760GLE Club
Sten
5 245 17kolm

eikla
Foorumlane
Postitusi: 16
Liitunud: 21 Apr 2006, 19:17

PostitusPostitas eikla » 26 Apr 2006, 20:53

760GLE kirjutas:Kus reguleeritakse? :D Arvatavasti pole selle Weberi karpaga
kellelgi tegemist olnud. Soovitaks Sul endal see karpa lahti
lammutada ja kokku panna. Õpiksid tundma vähemalt.


Jah, nii see plaan tegelikult oligi, et lahti võtta, puhastada, läbi puhuda.
Tahaks lihtsalt kindel olla, et ma hiljem ta kasvõi enam-vähem paika saan.
Kas kellelgi ei ole ligipääsu Autodata-le või kust saaks teada, mis Webereid
B27-le peale pandi?

760GLE kirjutas:Muuseas, Welcome to the '82 760GLE Club


Jees! Vaata, et sa enda oma siis maha ei müü :roll:

Kasutaja avatar
760GLE
Volvo Club liige
Postitusi: 691
Liitunud: 17 Juun 2005, 07:20
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas 760GLE » 27 Apr 2006, 01:21

Mul annab Autodata 2004 ainult B27A (1975-79) ja B27E (1975-78 ). Seda siis 26x seeriale.
B27F selles andmebaasis ei eksisteeri.
B27E kohta näitab ta, et seal juba kasutuses Bosch K-Jetronic ja jõudu 103 kw (140hj) @ 6000rpm

Autodata järgi eeldan, et Sul seal pistmist B27A-ga.
B27A 92kw (125hj) @ 5250rpm.
Fuel system
Make: SU
Type: HIF 6
Description: Carb-VV
Ei teagi nüüd kas Weberi olemust ükski neist asjadest reedab aga karpa igatahes on. See VV seal "Carb" taga minu loogika järgi peaks näitama mitme lõõriga ta on - sinu juhumi puhul 2 lõõriga karpa. (Võin ka segast praegu panna).
Ei viitsi praegu Google'i avarustesse uitama minna aga kahtlen kas sa nende andmetega sealt midagi leiad.
Vähesel määral on veel muud infot seal kui huvitab.

Või siis on mingi ise meisterdatud kompunn.

Kahjuks ei saa enam ligi ühele suurimatest andmebaasidest. Sealt ehk veel saaks miskit.

eikla kirjutas:Jees! Vaata, et sa enda oma siis maha ei müü :roll:
Müüdud juba :roll: aga vähemalt jäi enda hoovi sest naabril pole õuepeal ruumi :wink: See selleks, SIIN võib temast edasi jutustada.
Sten
5 245 17kolm

pühak
Uustulnukas
Postitusi: 5
Liitunud: 30 Mär 2006, 17:34
Kontakt:

PostitusPostitas pühak » 27 Apr 2006, 10:18

Soovitan minna karpaga Speedster OÜ, mäealuse tn. tallinn ARK vasakul küljel, seal pädevad mehed igasugu karpade jaoks. Raha oskavad ka küsida.

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

PostitusPostitas Leho » 27 Apr 2006, 22:43

pühak kirjutas:Soovitan minna karpaga Speedster OÜ, mäealuse tn. tallinn ARK vasakul küljel, ...


Nad suudavad ka pritsega hakkama saada ...
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
mgarageu
Kreisi postitaja
Postitusi: 375
Liitunud: 26 Juun 2005, 07:24
Asukoht: Tartu, Eesti

V6

PostitusPostitas mgarageu » 28 Apr 2006, 09:07

juba oli ühes teises teemas juttu, et ilmselt on sinise peal Renault vms. võetud mootor. Volvole ei ole sellist karbussi paigaldatud...ilmselt see külmkäivituse device jupsib...

eikla
Foorumlane
Postitusi: 16
Liitunud: 21 Apr 2006, 19:17

Õlileke

PostitusPostitas eikla » 03 Mai 2006, 20:10

Nädalavahetusel sai karpa maha ja pestud, puhastatud, düüsid läbi puhutud. Auto käitumine muutus küll paremaks, eks muutused kütusekulus saavad ka õigepea selgeks. Oskab keegi Tartus mingit head kohta soovitada, kus reguleerida saaks? (Tänud Tallinna kohtade eest, praegu pole kahjuks lihtsalt plaani tallinna sattuda.) Viskan pilte ka mingi hetk kuhugi üles.

Nüüd natuke nukram pool.. Täna sai lastud naisel natuke parkimist ja slaalomi harjutada, siis avastasin ühtäkki, et kui auto oli tükk aega paigal seisnud, siis jäi temast järgi pisike õlilaik. Viskasin mootori alla selili, siis avanes selline pilt:
Pilt Pilt

Sealt selle plastmassresti vahelt immitseb vaikselt õli. Oskab keegi pakkuda, mis seal saba on andnud/tahab anda?

P.S Kuidas seda "torque converter-it" eesti keeles nimetatakse?

Kasutaja avatar
Kristjan
Foorumi veteran
Postitusi: 574
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:29
Asukoht: Tallinn-Luige

Re: Õlileke

PostitusPostitas Kristjan » 03 Mai 2006, 21:48

eikla kirjutas:P.S Kuidas seda "torque converter-it" eesti keeles nimetatakse?


Hüdromuhv?
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95

Kasutaja avatar
aibast
Volvo Club liige
Postitusi: 4194
Liitunud: 17 Juun 2005, 23:05
Asukoht: planeet Maa
Kontakt:

PostitusPostitas aibast » 04 Mai 2006, 07:53

äkki tagumine vända simmerling?
1987 Volvo Nilsson 740 "Tupsu"
2001 Volvo V70XC 2.4T

eikla
Foorumlane
Postitusi: 16
Liitunud: 21 Apr 2006, 19:17

PostitusPostitas eikla » 16 Juul 2006, 19:33

Sai täna üle pika-pika aja mahti autoga tegeleda.

Eelmise omaniku poolt jäetud üllatused ei paista veel lõppevat. Tagasivoolu voolikust leidsin sellise lapikuks vajutatud ühenduse. Mis eesmärgil see sinna tagasivoolu takistama oli pandud on veel selgusetu. Aga suht kindlalt võib vist märkida, et ka see andis oma panuse kütusekulule?
.Pilt .Pilt

KÜSIMUS:
Kuidas saaks neid voolikute metallühendusi paremini karburaatoriga ühilduma? Eriti tagasivoolu oma, mis oli tänu "modifikatsioonidele" veidi lapergune, on natuke ebakindlalt oma kohal. Ajutiselt sai nad teibiga kinni mätsitud, aga homme, pärast kütusevoolikute vahetust, tahaks teibist ja ajutistest lahendustest lahti saada, niiet ideed/kogemused on teretulnud :wink:
.Pilt

edit: Igaks juhuks mainin, et küsimuse all pidasin silmas selle metallühenduse kinnitamist karburaatoriga. Aeg on jätnud oma jälje ja ta tahab lihtsalt välja kukkuda oma pesast.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Õlileke

PostitusPostitas vanapeer » 17 Juul 2006, 10:52

eikla kirjutas:Pilt Pilt

Sealt selle plastmassresti vahelt immitseb vaikselt õli. Oskab keegi pakkuda, mis seal saba on andnud/tahab anda?


Mul sama mure ja kuna õli kaob vaikselt mootorist, siis kahtlustan ka vända tagumist simmerlingi. Kuid pole veel viitsinud ette võtta midagi konkreetsemat.

Nendest metallühendustest... pildi peal paistab, nagu viitaksid neile klambritele, mida saab vist isegi selveri tehnikariilist, varuosade poest kindlasti.
Aga kui neid "kuuskesid" mõtlesid, siis soovitan vajalikud mõõtmised teha ja oma sooviga pöörduda näiteks hüdraulikajuppide kohta Dunlop Hiflexi, kus saab päris palju huvitavat leida. ([Tallinna] pood asub tegelikult Peterburi tee pool seinas)
:unibrow:


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: tallaploomi ja 56 külalist