Eelsüüteküünalde kontroll

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

ints
Foorumlane
Postitusi: 30
Liitunud: 28 Dets 2007, 17:28
Kontakt:

Eelsüüteküünalde kontroll

PostitusPostitas ints » 08 Aug 2011, 12:03

Tervist

Talvel tekkis probleem auto käivitamisel, nimelt käima läks päris hästi ka -20, kuid puterdas 10 sekundit ja vahel rohkem ning ajas sinist suitsu välja. Soojaga ja suvel pole mingeid probleeme olnud
Tahaks nüüd probleemile lahenduse leida. Mõtlesin, et alustaks eelsüüteküünalde kontrollimisest. Kuidas neid mõtekam kotrollida oleks? Vaatasin, et tavalise padrunvõtmega neid maha ei keera, kas läheb sinna mingi spetsvõti?
Autoks Volvo V70 D5 120kw 2004


Lugupidamisega

Ints

ermik
Kõva postitaja
Postitusi: 148
Liitunud: 15 Nov 2010, 22:21

Re: Eelsüüteküünalde kontroll

PostitusPostitas ermik » 08 Aug 2011, 21:29

Kõige lihtsam tõmba piibud maha ja lase voolu peale, kui säristab töötab kui ei siis läbi. Saab ka oome mõõta

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4392
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eelsüüteküünalde kontroll

PostitusPostitas gljuk » 08 Aug 2011, 22:20

Ideaalne oleks ampermeetriga üle mõõta. On olemas ampertangid, mida ei pea kuskile juhtmete vahele ühendama, vaid lihtsalt vajaliku juhtme peale riputada ja ongi näit käes. Töötava küünla vool peaks olema sinna 15A kanti või isegi rohkem (oleneb mudelist)
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Eelsüüteküünalde kontroll

PostitusPostitas tnx » 09 Aug 2011, 10:55

Siin on pilte olnud küünaldest, mis küll lasevad voolu läbi, aga näiteks ei lähe päris otsast punaseks või soojenevad tavapärasest hoopis aeglasemalt.
Ampermeetriga ei pruugi selliseid vigu tuvastada, aga käivitumist mõjutavad küll. Kätte peaks küünla saama pika toru- või padrunvõtmega.

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4392
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eelsüüteküünalde kontroll

PostitusPostitas gljuk » 09 Aug 2011, 11:04

Idee poolest, kui küünal põleb osaliselt, et spiraal ei lähe täielikult põlema, siis tarbib ta vähem voolu. Kui sama voolu puhul põleb pool spiraali, siis põleb küünal väga kiiresti läbi.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Eelsüüteküünalde kontroll

PostitusPostitas tnx » 10 Aug 2011, 09:46

Jep, aga sellise hindamise jaoks oleks vaja teada küünla nominaalvoolu väheke täpsemalt. Lisaks kasutatakse Volvol termostaadiga küünlaid, millel ongi ajas muutuv voolutarve, et vältida ülekuumenemist. See raskendab kah kaudset korrasoleku hindamist.

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4392
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eelsüüteküünalde kontroll

PostitusPostitas gljuk » 10 Aug 2011, 10:00

Jah, õigus. Vool peaks sinna 15A kanti olema. Kui palju vähem, siis on kahtlev lugu juba. Kindlasti on parem välja võtta ja vool peale anda. Siis on kõik kohe selge. Kui endale 2.5D mootoris need küünlad vahetasin, siis ühega oli eriti palju probleeme. Istub sellise ebameeldiva nurga all, et ei tahagi seda uuesti välja kerima. Siin pool aitaks ampertangidega test kõvasti.

Samas olid mul väljavõetud küünlad täiesti ok. Et kui kellegil soovi, saab kommiraha eest kätte. Mootor on siis 2.5D TDi 103kw.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Eelsüüteküünalde kontroll

PostitusPostitas Leho » 10 Aug 2011, 11:16

gljuk kirjutas: Istub sellise ebameeldiva nurga all,. Mootor on siis 2.5D TDi 103kw.



Minuarust ei ole küll need mingi eriliselt peidus. Ise vahetasin need üleelmine talv ära -20kraadise külmaga õues. Kogu vahetuse peale kulus hea kui 10 minutit.
Padruni ja pikenduse vahel on vaja kasutada gardaani siis ei ole mingit probleemi.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4392
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eelsüüteküünalde kontroll

PostitusPostitas gljuk » 10 Aug 2011, 11:42

Jep, mul on uuem roolivõimu pump. Mind segaski see samune pump vasaku küünla eemaldamisel. Sul siis vanem versioon ja võib tõesti palju kergem see vahetamine olla.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

mmandel
Kõva postitaja
Postitusi: 126
Liitunud: 27 Nov 2009, 14:17

Re: Eelsüüteküünalde kontroll

PostitusPostitas mmandel » 11 Aug 2011, 17:28

mõõda alustuseks lihtsalt kõigil küünaldel takistus ära - seda on kõige lihtsam teha.
kui kõikidel on identne tulemus (ja mitte lõpmatus) siis on mõtet mõõta ja uurida muid asju.

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4392
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eelsüüteküünalde kontroll

PostitusPostitas gljuk » 11 Aug 2011, 17:37

Sellest on kindlalt vähe
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

sipelgas
Foorumi veteran
Postitusi: 791
Liitunud: 17 Mär 2006, 19:40
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eelsüüteküünalde kontroll

PostitusPostitas sipelgas » 11 Aug 2011, 22:20

Õige kontrollimine oleks ikka voolutugevuse mõõtmisega (soovitatavalt ampertangid koos ostsilloskoobiga). Tähtis pole ainult hetke voolutugevus vaid tarbimine kogu aja vältel (graafik). Loomulikult vaja teada ka ahela pingelange. Eemaldatud küünal võib otse ühendades anda korralikult kuuma kuid autol olles pingelangu tõttu oluliselt kehvem olla. Takistuse mõõtmisega ei saa suurt midagi teada aga on samas hea võimalus ämbrisse astuda.

mmandel
Kõva postitaja
Postitusi: 126
Liitunud: 27 Nov 2009, 14:17

Re: Eelsüüteküünalde kontroll

PostitusPostitas mmandel » 11 Aug 2011, 23:07

ma soovitasin ALUSTUSEKS mõõta takistusi - seda on kõige lihtsam teha.
kui sealt ei tule mitte mingeid erinevusi, siis edasi järgmiste sammude juurde.

mina tuvastasin enda autol niimoodi 3 katkist küünalt.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist