Probleemid väikese külmaga käivitamisel
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Probleemid väikese külmaga käivitamisel
Ahoi.
Lugu selline, et alla -10 kraadi juures ei kipu mootor käivituma. Arvasin algul, et asi akus, kuid ka tutika akuga (isegi kahega) pole muutust. Starter veab küll mootorit ringi, kuid üsna aeglaselt (umbes 100-130 p/min), mis omakorda takistab ka ilmselt kütuse süttimist. Soojema ilmaga käivitub kohe, kuid kui on veidi miinust, läheb katlaseks ning -15 on juba suhteliselt lootusetu. Viimati -15 juures pikalt käivitades tegid üksikud silindrid aeg-ajalt törtsu, kuid ei enamat. Ainult starteri klemm hakkas helepunaselt hõõguma ja tekitas pisikese tuleohu. Eelsüüteküünlad näikse indikaatorlambi põhjal hinnates töötavat, kütus on ka kvaliteetne. Kui käima saab ja minutikese käib, siis edaspidi käivitub sekundiga.
Autoks 2003. aasta S80, D5, 120kw.
Ise hakkasin mõtlema, et asi võib olla kas a) starteri klemmis, b) siiski eelsüüteküünaldes või c) külmas hangunud õlijääkides kuskil mootori sisemuses, mis ei lase mootoril vabalt ringi käia, mille tõttu suureneb ka starteri koormus ning sellest ka klemmi hõõgumine.
Lugu selline, et alla -10 kraadi juures ei kipu mootor käivituma. Arvasin algul, et asi akus, kuid ka tutika akuga (isegi kahega) pole muutust. Starter veab küll mootorit ringi, kuid üsna aeglaselt (umbes 100-130 p/min), mis omakorda takistab ka ilmselt kütuse süttimist. Soojema ilmaga käivitub kohe, kuid kui on veidi miinust, läheb katlaseks ning -15 on juba suhteliselt lootusetu. Viimati -15 juures pikalt käivitades tegid üksikud silindrid aeg-ajalt törtsu, kuid ei enamat. Ainult starteri klemm hakkas helepunaselt hõõguma ja tekitas pisikese tuleohu. Eelsüüteküünlad näikse indikaatorlambi põhjal hinnates töötavat, kütus on ka kvaliteetne. Kui käima saab ja minutikese käib, siis edaspidi käivitub sekundiga.
Autoks 2003. aasta S80, D5, 120kw.
Ise hakkasin mõtlema, et asi võib olla kas a) starteri klemmis, b) siiski eelsüüteküünaldes või c) külmas hangunud õlijääkides kuskil mootori sisemuses, mis ei lase mootoril vabalt ringi käia, mille tõttu suureneb ka starteri koormus ning sellest ka klemmi hõõgumine.
'95 940 90kW D24TIC
'03 S80 120kW D5
'03 S80 120kW D5
Re: Probleemid väikese külmaga käivitamisel
Ja mis õli on mootoris?
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96
Re: Probleemid väikese külmaga käivitamisel
Kõigepealt võta see hõõguv klemm lahti ja puhasta ära. Kui asi startimisega punaseks läheb siis ei ole seal head kontakti.
Siis vaata mis edasi saab.
JA ega see näidik armatuuris ei näita veel, et küünlad ise kah elus on.
Siis vaata mis edasi saab.
JA ega see näidik armatuuris ei näita veel, et küünlad ise kah elus on.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
![Pilt](https://www.upload.ee/image/13596591/32.jpg)
![Pilt](https://www.upload.ee/image/13596591/32.jpg)
-
- Foorumi veteran
- Postitusi: 514
- Liitunud: 10 Aug 2012, 23:13
- Asukoht: Rakvere
Re: Probleemid väikese külmaga käivitamisel
Isegi, kui eelsüüteküünla indikaator armatuuris toimib nii nagu peab, ei pruugi kõik küünlad korras olla.
S60 2005; 2.4D 96kw (D5244T2); manuaal 5 käiku (M56L2)
Re: Probleemid väikese külmaga käivitamisel
Õli on Castroli 5w30. Aga muus osas - tänud, uurin klemmi ja küünlaid.
'95 940 90kW D24TIC
'03 S80 120kW D5
'03 S80 120kW D5
-
- Foorumi veteran
- Postitusi: 514
- Liitunud: 10 Aug 2012, 23:13
- Asukoht: Rakvere
Re: Probleemid väikese külmaga käivitamisel
untsus kirjutas:Õli on Castroli 5w30. Aga muus osas - tänud, uurin klemmi ja küünlaid.
5w30 peaks sobima küll, kasutan ise ka samade parameetritega, ainult Valvolinet.
S60 2005; 2.4D 96kw (D5244T2); manuaal 5 käiku (M56L2)
Re: Probleemid väikese külmaga käivitamisel
Õli ei maksa tegelikult eriti süüdistada. Muidugi juhul kui sul päris tavott sees pole.
Ise olen aastaid kasutanud Likuimooli 10w40 MoS2 õli kõigis olma masinates ja töödanud siiani iga ilmaga.
Ise olen aastaid kasutanud Likuimooli 10w40 MoS2 õli kõigis olma masinates ja töödanud siiani iga ilmaga.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
![Pilt](https://www.upload.ee/image/13596591/32.jpg)
![Pilt](https://www.upload.ee/image/13596591/32.jpg)
Re: Probleemid väikese külmaga käivitamisel
Kas pihustid on töökorras? Enda isendil olid samad sümtomid et ei käivitunud miinus kraadidega,minul lasi üks pihusti läbi ja selletõttu oli kütusesurve madal ning auto ei läinudgi käima.Sai pihusti vahetatud ja kõik ok.
Re: Probleemid väikese külmaga käivitamisel
Enda diisliga oli sama mure -10 ei läinud käima. Vahetasin eelsüüte küünlad ära ja -18 ei olnud ka enam probleemi läks ilusti käima. Hiljem testisin et 3 küünalt olid otsad andnud. ära muidugi vahetasin kõik.
Re: Probleemid väikese külmaga käivitamisel
Tere
Testi küünlad üle, ehk 12 v otse akult ja kas läheb hõõguma või mitte. Mul oli sama probleem, soojadega läks kohe ja nii kui väike miinus tuli läks aeg pikemaks. Küünalde kontrollimisel avastasin, et 5 üks töötas
. See eelsüüteküünla tuli armatuuril ei näita sulle, kas küünlad töötavad või mitte. EDU
Linntamm
Testi küünlad üle, ehk 12 v otse akult ja kas läheb hõõguma või mitte. Mul oli sama probleem, soojadega läks kohe ja nii kui väike miinus tuli läks aeg pikemaks. Küünalde kontrollimisel avastasin, et 5 üks töötas
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
Linntamm
Volvo V70 2.4 D5 120KW 2002 a.
Volvo V70 2.4 D5 120KW 2007 a.
Volvo V70 2.4 D5 120KW 2007 a.
-
- Kõva postitaja
- Postitusi: 158
- Liitunud: 27 Jaan 2011, 21:14
Re: Probleemid väikese külmaga käivitamisel
Linntamm kirjutas:Tere
Testi küünlad üle, ehk 12 v otse akult ja kas läheb hõõguma või mitte. Mul oli sama probleem, soojadega läks kohe ja nii kui väike miinus tuli läks aeg pikemaks. Küünalde kontrollimisel avastasin, et 5 üks töötas. See eelsüüteküünla tuli armatuuril ei näita sulle, kas küünlad töötavad või mitte. EDU
Linntamm
Samas mõõda testriga üle kas küünalde juhtmetele ka ikka vool peale tuleb.
Audi a6 3.0tdiQ
Re: Probleemid väikese külmaga käivitamisel
Kuidas saab olla eelsüüte küünalde toimivus või mitte-toimivus seotud sellega, et starter vaevaliselt mootorit suudab ringi vedada.
Pakuks, et ühendus halb või starteri harjad läbi.
Pakuks, et ühendus halb või starteri harjad läbi.
Re: Probleemid väikese külmaga käivitamisel
No kui diisel on külm siis ma tahaks näha sinu volvot mis kohe suts ennast keerama hakkab. Ja kui küünlad ei tööta siis ta kohe kindlasti ei lähe sul paugust käima ![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
Volvo V70 2.4 D5 120KW 2002 a.
Volvo V70 2.4 D5 120KW 2007 a.
Volvo V70 2.4 D5 120KW 2007 a.
Re: Probleemid väikese külmaga käivitamisel
Arusaadav, et ilma eelsüüteta paugust käima ei lähe, aga selgita mulle seos eelsüüteküünalde ning hõõguva starteriklemmi ning vaevaliselt (100RPM) ketrava mootori vahel.
Proovisin ükshommik -10C juures ilme eelsüüteta käivitada. Ketras nõka-nõka-nõka oma 8-10 sekundit kuni lubama hakkas. Aga kogu selle aja ketras ühtlase mõistliku kiirusega.
Proovisin ükshommik -10C juures ilme eelsüüteta käivitada. Ketras nõka-nõka-nõka oma 8-10 sekundit kuni lubama hakkas. Aga kogu selle aja ketras ühtlase mõistliku kiirusega.
Re: Probleemid väikese külmaga käivitamisel
Mul sama lugu selle aeglusega.Terve see talv on auto ikka käivitunud. Õli ja küünlad on iseenesest mõistetavad asjad. Teema algataja tahtis ikka selle põhjust teada, muidugi võivad ta autol need tegurid olla.Mina ei ole oma autol klemmi punaseks ajanud, enne läheb käima.Lihtsalt häirib kohutavalt see aeglus. Küsin, kas 2003 2,4D ongi sündinud selline aeglane või tuleb hakata starteri normaalsuses kahtlema?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist