Liiwaannus kirjutas:Mario_L, ju olen saamatu, palun avalda vähemalt testija nimigi, see peaks ju peast tulema, tahaks näha, mis siis testijatel teist moodi, et nii erinevatele tulemustele jõutakse. Viimane TM i test oli 6 naastu kõrgema skooriga kui esimene lamell, kahjuks detailset testi ei leidnud, et näha, milles täpsemalt paremad. Üldsõnalises osas oli välja toodud, et hea jääpidamisega lamell on asfaldil väga lödi. Kuna ma ei pea meeletuks vaevaks ona allikaid ära märkida, siis huvilistele link, millele toetun
https://rehviring.ee/et/uudised/30_talv ... aailm.html
Vaata, nende testidega on selline lugu, et need ei näita, KUMB on parem, kas nael või lamell, vaid seda, mis rehv mis liigist parem on.
Kui sa ei ela 10 kuud aastas tsivilisatsioonist kaugel ja pead liikuma VAID kiilasjää peal, siis on naelrehvil point. 90% autojuhtidest EI VAJA naelrehvi, vaid see on juhuks, kui mingi ongelma tekib ja on lihtsalt lisaboonus. Kui aga sõidad läpa sees, kus jääkiht all, aga värskelt sadanud õhuke kiht peal, siis palju õnne, sealt ei tungi nael enam läbi, korjab mustri täis ja siis on ka naelrehv kasutu. Lamell loobib kähku selle läpa alt ära ja klammerdub jää peale. Need uued 3D narmakesed lamelli klotsidel on tegelikult päris nunnud loomad, kui pole suutnud ühe talvega neid ära rikkuda, on õhkõrn võimalus ka järgmine talv nendega hakkama saada. Aga parimate rehvide häda ongi, et kuluvad ruttu, eriti Conti rehvid.
Lisaks, kui on kuiv asfalt (mida meil on suht talv läbi ikka), siis naelrehv korjab 200km peale u 2 ämbritäit tolmu asfaldist üles. Ja siis me imestame, miks teed tuksis on, kui naeltega ringi krõbistatakse mõttetult.
Aga testide juurde tagasi -
kuna muu maailm on samuti lamelli usku, siis naelrehvide kohta tulebki info vaid põhjanaabritelt.
ADAC testib rehve levinud 205/55 R16 mõõdus, mis on ka tänaseks juba suht pisike rattamõõt.
Inglise ADAC:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... 55-R16.htmSaksa ADAC (paraku ainult saksakeelne):
https://www.adac.de/infotestrat/tests/r ... geId=31821Saksa DEKRA:
https://www.reifen-testberichte.info/gt ... esser/955/Sommide test:
https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas-testiAga paraku tuleb igaühes välja erinevad nüansid ja kindlasti loeb testis ka palju rehvirõhk, seega tuleb lihtsalt loota, et kõik on testitud võrdsetes tingimustes ja vaid kahel autotehasel Euroopas, on minu teada olemas suur ruutkilomeetrites testiangaar, kus saab tekitada kliimat +60 kraadist kuni -45 kraadini. Seal ei saa vähemalt temperatuuriga mängida.
Et seega, see saag jääbki käima, kes Eestist väljaspool ei käi, sellel nagunii ükstakõik, Masteri protirehvid tulevad juba 35 euri tk kätte, siis on enamikul juba otsustatud, et milleks kallis rehv, kui odav teeb sama töö. Kuigi jah, jääb kaheldavaks.
Ja olin ka ise naelrehvi mees kõik see aeg, kuid nüüd samuti lamelli peal ja ei jäänud talvel kordagi kinni, ei olnud kordagi tunnet, et käest läheb, ei olnud ka kahtlust, et pea mütsi hoidmiseks vaid on. Hea juht sõidab igal pool iga ilmaga ellu jäädes.
Naast jääb maaelaniku jaoks, kui on maantee ja linn vaid, siis lamell.Kulunud naelaga naelrehv on sama kehv, kui väga hea suverehv, seega tasuks veel enne lumetulekut oma rauast sõbra sussid üle vaadata kriitilise pilguga. Üle 6-aastased rehvid tuleks juba maha kanda.