Mõistliku universaali otsingul

Igasugune abi auto ostu korral

Moderaatorid: JaanKaer, Igor, Leho, vanapeer, Tanel

aadress
Uustulnukas
Postitusi: 1
Liitunud: 24 Aug 2013, 16:30

Mõistliku universaali otsingul

PostitusPostitas aadress » 03 Mai 2015, 21:56

Lühidalt: on vaja mõistlikku universaali, millega kannataks igapäevaselt sõita ja mida jaksaks noor inimene üleval pidada. Autosid olen omanud ennegi, käed per*est välja ei kasva, samas päris töökoja otsas ka ei istu. Kindlasti peab olema manuaalkastiga. Kuna esiveoga vist ei saagi kunagi sõbraks, ja uuemate nelikute peale rahakott ei hakka (ostuhind + hooldus) siis sõelale jäävad 700 ja 900 seeria Volvod. Sõitmist on kuus ca 1000-1500km, peamiselt alla 30km korraga, samas aeg-ajalt tuleb 400-500km otsi ette.

Miks just Volvod huvitavad? Sest mulje on jäänud kui vastupidavatest, siia kliimasse sobivatest autodest. Turbodiislid on üleüldiselt sümpaatsed oma sõiduomaduste (kes see viitsib kogu aeg piitsutada ja piiraja ääres elada?) ja küttekulu poolest, mis muidugi vanemate diislite puhul uskumatult madal ilmselt ei ole.
Ootan soovitusi, näpunäiteid ja isiklikke kogemusi, et kas olen üldse õigel teel, kas selliseid masinaid (mõistlike kuludega, manuaalkastiga universaal 700ne või 900ne) veel olemas on, ja kui mõlemale küsimusele jaatavalt vastatud saab, siis mille suhtes tähelepanelik olla ja kust neid saab.
Tänud ette! :)

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Mõistliku universaali otsingul

PostitusPostitas ddig » 03 Mai 2015, 23:54

Omal ajal sattusin Volvode lainele veidi sarnastel kaalutlustel. Olin eraisikuna ühe auto liisinud ning otsustasin, et sellise mõtetu raha tuuldeloopimisega enam ei tegele. Sellest olin tol ajal juba aru saanud, et uued autod midagi ihaldusväärset ei paku ja tuleks lähtuda ennekõike olulistest omadustest - mugavus, töökindlus, vastupidavus. Peale mõningast filtreerimist jõudsin selleni, et kriteeriumitele vastavad vaid vanad rootslased ning kuna Saabide tootmine lõpetati Volvodest 5a varem ja nende roostekindlus ei kannatanud eriti kriitikat, siis jäigi sõelale vaid Volvo.

Tänaseks on selle valiku õigsus ilmselgelt kinnitust leidnud ning kuigi sõidan väga palju ka igasuguste muude autodega, mis on küll uuemad või võimsamad või ökonoomsemad või mida iganes, siis iga suvalise auto rooli istudes tajud, et oled oma Volvoga hoopis teistmoodi hakanud autot kasutama. On terve rida asju mille peale sa ei pea enam mõtlema. Sa ei pea käredal talvehommikul muretsema kas sa autosse sisse saad ja kas see ikka käima läheb. Sa ei pea muretsema kas auto soojaks läheb või kas äkki tuisanud lumi teeolusid liiga raskeks pole teinud. Ei pea kogu aeg pingsalt teed jälgima ja konarustest mööda manööverdama, sa lihtsalt ei märkagi neid. Ei pea lumelögas või libedal teel kiirust vähendama, sest auto on stabiilne ja hästi tajutav/kontrollitav igasugustes oludes. Ei pea muretsema kas asjad autosse ära mahuvad jne jne jne

Olen Volvodega samaaegselt ka ostnud uuena Nissan Pathfinderi (2008, ettevõttele) ning sõitnud sellega aastaga 44.000km aga nädalavahetustel sõitsin ikka Volvoga. Olen proovinud võimsaid pereautosid, sprotautosid, superautosid ja kindlasti leiab igaühelt midagi ihaldusväärset aga sellist omaduste paketti, nagu pakub 900-seeria Volvo, mujalt ei leia.

Üheks ülimalt mõistlikuks valikuks, nii Volvode leeris kui ka laiemas plaanis, pean 8-klapilise mootoriga manauaalkastiga 940. Ise eelistaksin turboga versiooni aga vabalthingavate kütusekulu peaks olema üsna konkurentsivõimeline ning olematuid pidamiskulusid arvestades võib selle julgelt säästupilliks tituleerida. Turbo pakub loomulikult üksjagu sõidurõõmu aga mingis vanuses tuleb suure tõenäosusega seda uuendada, sest eelmised omanikud ei pruukinud väga hoolida turbomootori kasutamise soovitustest.

Minu autopark ei ole otseselt näide nö kõige mõistlikumast valikust, sest 960-ete pidamine on kulukas. Juppe küll ei ole palju ega tihti vaja aga kui on, siis need on kallid ja saadavus on kujunemas üksjagu keeruliseks. 16V turbomootoriga auto tõusis mingi hetk projektiauto staatusesse ja ma pole igaks juhuks kokku löönud kui palju selle peale tänaseks kulutusi on tehtud :)

Igapäevaselt on minu autodest samaaegselt erinevate kasutajate käes liikluses 3..4 autot ning läbivad aastas kokku ca 100.000km, sellest umbes pool siis minu käes.


Korraliku Volvo ostmiseks kõige loogilisem valik on http://www.blocket.se
http://www.blocket.se/stockholm/bilar?c ... =18&cbl2=1

940 valides tasub jälgida ka aastaarvu, sest pmst tuli koos 960mkII-ga ka 940 teine põlvkond. 1995+ autod on reegline uuema tüübi käigukastiga M90 mis on küll mugavam kasutada aga toob endaga kaasa kahemassilise hooratta, mis on tänaseks kindlasti väsinud. See ei ole otseselt probleem aga tekitab mõningat vibratsiooni ja mind häiris üksjagu. Plusspoolele saab panna MkII-e parema müraisolatsiooni, veidi siledama välimuse ja parema varustustaseme (kliimaseade ja püsikiirushoidja ei olnud enam nii haruldased).

Jõudu!
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1483
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: Mõistliku universaali otsingul

PostitusPostitas amazon86 » 04 Mai 2015, 09:47

Heas korras tagaveolise diisli leidmine võib olla päris keeruline. Mootori puhul on aastad oma töö teinud ja enamasti tahavad vahetust igasugused tihendid. Bensiinikaga on elu lihtsam.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Mõistliku universaali otsingul

PostitusPostitas ddig » 04 Mai 2015, 21:45

Lisaks veel kaheksaklapiliste mootorite kohta seda, et nende momendigraafik on tagumikutunde järgi üsna (turbo)diisli sarnane. See kehtib ka turbomootorite kohta - ca 1500rpm jõuab juba iga käiguga vabalt vedada ka koormatud autot ning 2000 alates on kogu rõõm saadaval. Piirajani ei ole mõtet kaheksaklapilist kunagi lasta.

Piitsutamine ja piiraja ääres elamine on pigem 16-klapiliste mootorite pärusmaa.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist