Omal ajal sattusin Volvode lainele veidi sarnastel kaalutlustel. Olin eraisikuna ühe auto liisinud ning otsustasin, et sellise mõtetu raha tuuldeloopimisega enam ei tegele. Sellest olin tol ajal juba aru saanud, et uued autod midagi ihaldusväärset ei paku ja tuleks lähtuda ennekõike olulistest omadustest - mugavus, töökindlus, vastupidavus. Peale mõningast filtreerimist jõudsin selleni, et kriteeriumitele vastavad vaid vanad rootslased ning kuna Saabide tootmine lõpetati Volvodest 5a varem ja nende roostekindlus ei kannatanud eriti kriitikat, siis jäigi sõelale vaid Volvo.
Tänaseks on selle valiku õigsus ilmselgelt kinnitust leidnud ning kuigi sõidan väga palju ka igasuguste muude autodega, mis on küll uuemad või võimsamad või ökonoomsemad või mida iganes, siis iga suvalise auto rooli istudes tajud, et oled oma Volvoga hoopis teistmoodi hakanud autot kasutama. On terve rida asju mille peale sa ei pea enam mõtlema. Sa ei pea käredal talvehommikul muretsema kas sa autosse sisse saad ja kas see ikka käima läheb. Sa ei pea muretsema kas auto soojaks läheb või kas äkki tuisanud lumi teeolusid liiga raskeks pole teinud. Ei pea kogu aeg pingsalt teed jälgima ja konarustest mööda manööverdama, sa lihtsalt ei märkagi neid. Ei pea lumelögas või libedal teel kiirust vähendama, sest auto on stabiilne ja hästi tajutav/kontrollitav igasugustes oludes. Ei pea muretsema kas asjad autosse ära mahuvad jne jne jne
Olen Volvodega samaaegselt ka ostnud uuena Nissan Pathfinderi (2008, ettevõttele) ning sõitnud sellega aastaga 44.000km aga nädalavahetustel sõitsin ikka Volvoga. Olen proovinud võimsaid pereautosid, sprotautosid, superautosid ja kindlasti leiab igaühelt midagi ihaldusväärset aga sellist omaduste paketti, nagu pakub 900-seeria Volvo, mujalt ei leia.
Üheks ülimalt mõistlikuks valikuks, nii Volvode leeris kui ka laiemas plaanis, pean 8-klapilise mootoriga manauaalkastiga 940. Ise eelistaksin turboga versiooni aga vabalthingavate kütusekulu peaks olema üsna konkurentsivõimeline ning olematuid pidamiskulusid arvestades võib selle julgelt säästupilliks tituleerida. Turbo pakub loomulikult üksjagu sõidurõõmu aga mingis vanuses tuleb suure tõenäosusega seda uuendada, sest eelmised omanikud ei pruukinud väga hoolida turbomootori kasutamise soovitustest.
Minu autopark ei ole otseselt näide nö kõige mõistlikumast valikust, sest 960-ete pidamine on kulukas. Juppe küll ei ole palju ega tihti vaja aga kui on, siis need on kallid ja saadavus on kujunemas üksjagu keeruliseks. 16V turbomootoriga auto tõusis mingi hetk projektiauto staatusesse ja ma pole igaks juhuks kokku löönud kui palju selle peale tänaseks kulutusi on tehtud
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Igapäevaselt on minu autodest samaaegselt erinevate kasutajate käes liikluses 3..4 autot ning läbivad aastas kokku ca 100.000km, sellest umbes pool siis minu käes.
Korraliku Volvo ostmiseks kõige loogilisem valik on
http://www.blocket.sehttp://www.blocket.se/stockholm/bilar?c ... =18&cbl2=1940 valides tasub jälgida ka aastaarvu, sest pmst tuli koos 960mkII-ga ka 940 teine põlvkond. 1995+ autod on reegline uuema tüübi käigukastiga M90 mis on küll mugavam kasutada aga toob endaga kaasa kahemassilise hooratta, mis on tänaseks kindlasti väsinud. See ei ole otseselt probleem aga tekitab mõningat vibratsiooni ja mind häiris üksjagu. Plusspoolele saab panna MkII-e parema müraisolatsiooni, veidi siledama välimuse ja parema varustustaseme (kliimaseade ja püsikiirushoidja ei olnud enam nii haruldased).
Jõudu!