2. leht 3-st

Re: Küsimused eelsoojendi kohta

Postitatud: 14 Nov 2016, 12:53
Postitas Siim
Madalate temperatuuridega läheb ta nagunii ise automaatselt järele.

Re: Küsimused eelsoojendi kohta

Postitatud: 10 Jaan 2019, 08:48
Postitas ahtif
Võib-olla rumal küsimus, aga millal eelsoojendi end välja lülitama peaks? Hommikul panen taimer, auto kenasti soe, sõidan, mootori temp 90, aga eelsoojendi ikka töötab. Armatuuris tekst "fuel heater on" ja kollane kolmnurk ka põleb. Ma eeldaks, et kui jahutusvedeliku temperatuur on saavutatud, siis lükkab eelsoojendi end tagant.

Re: Küsimused eelsoojendi kohta

Postitatud: 10 Jaan 2019, 13:14
Postitas Liiwaannus
Kas paned taimeri või paned tööle? Taimeri puhul peaks auto soe ja ahi väljas olema kui ette öeldud kella ajal sisse istud.
Kui manuaalselt direktsardi teed, siis kütab kuni akut ja kütust jagub või välja lülitad. Kolmas variant on automaatne sõidusoojendi režiim, siis sind ei informeerita ahju tegemistes üldjuhul ja toimetab taustal vastavalt anduritelt tagasisidele ja lülitab ennast välja kui mootori tööst tekkinud jäöksoojusest piisab

Re: Küsimused eelsoojendi kohta

Postitatud: 10 Jaan 2019, 14:08
Postitas ahtif
Panen taimeri. Muidugi ma olen paar minutit varem ka autosse jõudnud ja sõitu alustanud, kuid see ei tohiks vast mõjutada. Nt mul kella 8.00 taimer pandud, aga käivitan 7.57-7.58.
Pole veel eksperimenti teinud, et kaua ta siis taga oleks, siiani olen ikka ise manuaalselt välja lükanud.

Re: Küsimused eelsoojendi kohta

Postitatud: 10 Jaan 2019, 14:46
Postitas kloox
Eks ta oleneb,kas webasto või eber,aga mul hakkab kollane hüüumärk tavaliselt siis põlema,kui ise olen sunniga käima pannud ta ja on saavutanud oma tembi sõidu ajal.Kui taimerist panna,siis jääb ise vait või lükkab käivitamise ajal sõidusoojendina tööle.

Re: Küsimused eelsoojendi kohta

Postitatud: 10 Jaan 2019, 14:54
Postitas Liiwaannus
Hetkel ei tea muidugi, mis autost jutt jälle, aga üldjuhul on tavatalitus manualis lahti räägitud.

Re: Küsimused eelsoojendi kohta

Postitatud: 10 Jaan 2019, 15:34
Postitas ahtif
v50 on masinaks ja peal eber. Manualis on kenasti see taimeri asi kirjas, aga töötamise kestvuse kohta miskit ei leidnud. Sõidusoojendi kohta on öeldud küll, et lõpetab töö, kui mootori temp on saavutatud.

Re: Küsimused eelsoojendi kohta

Postitatud: 10 Jaan 2019, 17:56
Postitas Liiwaannus
Timeriga peaks lõpetama kui kell kukub. Kui varem käivitad ja külm, vb jätkab sõidusoojendina. Seadista sõidusoojendi välja lülitatuks ja vaata siis, kas ahi tõötab peale taimeri aja lõppu või mitte. Puusalt pakun, et muretsed tphja ja toimetab nii nagu peab/ seaded sätitud on.

Re: Küsimused eelsoojendi kohta

Postitatud: 10 Jaan 2019, 23:39
Postitas diselmotoor
Endal 2002 aasta v70 ja mul toimetab see ahi nii, et soovitud kellaajast kütab ahi paar minutit üle. Ala panen 8:00 taimerisse ja ahi töötab pea 5min edasi veel. Kui ma panen auto käima enne ahju seisma jäämist, siis kollane hüüumärk põleb senikaua kuni 90c on saavutatud (näidikut ei tasu uskuda, ahi töötab üldiselt pikalt veel edasi kuigi näidiku järgi on 90c) ning ahi seisma jääb. Samas praeguse ilmaga olen täheldanud, et see taimeri panemine nii sooja ilmaga ei oma mingit erilist mõtet kuna ahjuga koostoimel soojeneb mootor niivõrd kiiresti, et peale käimapanekut teen harjaga autole tiiru peale ja kas juba siis või ala 500m jooksul tempnäidik juba kergitab end ning tõuseb väga kiirelt keskele välja. Ehk säästab ka akut natuke talvisemate ilmade tarbeks.

Olude sunnil sai eelmine talv sõidetud mittetöötava ahjuga ja kütusekulu oli ikka sama või vahe oli niivõrd marginaalne, et täispaagi arvutusel see erinevus välja ei tulnud. Minu soovitus on, et ärge näppige seda ahju. Kui ta tahab töötada, las ta siis töötab - nautige sooja autot ning pole mõtet üle mõelda.

Re: Küsimused eelsoojendi kohta

Postitatud: 10 Jaan 2019, 23:44
Postitas hints1977
Ei lõpeta kui kell kukub, käib veel nii 15-20 minutit ja siis lõpetab. Minu Volvol vähemalt nii on kui taimeriga panna.
Kui ise käivitada, siis käib max tund aega ja siis ise jääb vakka.
Volrem ütles ka, et ükskõik kuidas paned, kas taimeriga(arvestab ise vastavalt välistemperatuuri järgi millal tõõle hakkab) või ise otse, käib maksimum tund aega ja siis lõpetab.
Nii et selle pärast muretsema ei pea, et jääbki uhama.

Re: Küsimused eelsoojendi kohta

Postitatud: 11 Jaan 2019, 07:29
Postitas PorisedRattad
0tt kirjutas:Ma ei hakka eraldi teemat tegema, seega kas direct heaterit võib kasutada ka nii et kui ma pole näiteks taimerit pannud, panen auto tööle ja käivitanan ka direct heateri et kiiremini soojaks läheks?


Ikka võib. Saad soojema salongi praeguste ilmadega vbl 1-2 minutit varem. Erilist võitu ei saavuta. Ise katsetasin igat pidi läbi. Kui väljas on -3 või külmem, siis on ajavõit suurem ja kasutan igal juhul, muul juhul ma ei näe pointi.

Küsimus targematele. Kui olen pannud timeriga auto eelsoojendi tööle, siis üldjuhul ta veel töötab, kui ma sõitma hakkan. Peale sõitma hakkamist ma tavaliselt lülitan ta ise menüüst välja. Kuid kumb on õigem, kas see, et ta ise jääb seisma või mina lülitan ta välja.
Kui sõidu ajaks võiks ta tööle jätta, siis kas see on OK ka maantee kiirusel ?

Re: Küsimused eelsoojendi kohta

Postitatud: 11 Jaan 2019, 13:06
Postitas no1
Mina julgen väita, et kui arvutiga mootori tempi kontrolliti(termostaadi vahetus), siis seier jõudis juba ~70C juures keskele. Ehk keskel ei tähenda veel 90C.

Re: Küsimused eelsoojendi kohta

Postitatud: 11 Jaan 2019, 18:40
Postitas nustu826
Kasutan ka võõrast teemat - 2006a. V70 diisel. Igal külmkäivitusel üritab ahi tööle minna. Umbes 5 sekundit plõksub ja ventilaator uhab, ajab meeletult sooja sinist suitsu välja ja siis jääb vait. Ja nii iga kord kui on külmkäivitus.

Eeldaks et elektroonikaprobleem ei ole, kuna lukku ei ole ta ju läinud.

Kaablini ei ole veel jõudnud, aga enne minekut teeks eeltööd pisut, et mida vajalikul hetkel ekraanilt jälgida...

Re: Küsimused eelsoojendi kohta

Postitatud: 21 Jaan 2019, 13:19
Postitas Wapper
nustu826 kirjutas:Kasutan ka võõrast teemat - 2006a. V70 diisel. Igal külmkäivitusel üritab ahi tööle minna. Umbes 5 sekundit plõksub ja ventilaator uhab, ajab meeletult sooja sinist suitsu välja ja siis jääb vait. Ja nii iga kord kui on külmkäivitus.


Tõenäoliselt põlemiskamber tahma nii täis et leek on ebastabiilne. Tuleb lahti võtta ja kamber ja soojusvaheti ära puhastada.

Re: Küsimused eelsoojendi kohta

Postitatud: 21 Jaan 2019, 16:06
Postitas nustu826
Wapper kirjutas:
nustu826 kirjutas:Kasutan ka võõrast teemat - 2006a. V70 diisel. Igal külmkäivitusel üritab ahi tööle minna. Umbes 5 sekundit plõksub ja ventilaator uhab, ajab meeletult sooja sinist suitsu välja ja siis jääb vait. Ja nii iga kord kui on külmkäivitus.


Tõenäoliselt põlemiskamber tahma nii täis et leek on ebastabiilne. Tuleb lahti võtta ja kamber ja soojusvaheti ära puhastada.



Esimeste külmadega viskas kero tahmatükke välja küll...

Seisin siin ühel korral auto kõrval -8 kraadiga ja mulle tundub, et aeg - ajalt toimub isegi süttimine. Ahi nii-öelda "paugub". Täpselt nii, nagu teeb seda tavaline 15kw diiselpuhur käima minnes kui leegi üles võtab.