V70 2.5Tdi, lahja kiirendus?

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Klots
Kõva postitaja
Postitusi: 216
Liitunud: 30 Juun 2007, 22:46
Asukoht: Tallinn, Rapla
Kontakt:

V70 2.5Tdi, lahja kiirendus?

PostitusPostitas Klots » 14 Apr 2008, 12:05

Varem põles Lambda tuli aeg ajalt (et nagu viga mootori elektroonikas), kuigi vahet polnud kas põles või mitte, midagi sõidus ei muutunud.Nüüd aga põleb koguaeg, ning vahetevahel teeb sellist pulli, et jääb mulje et turbo nagu ei tulekski taha. Pärnu mnt viadukti peale sõites (Magdaleena juures) 4 käiguga kiirus 65 hakkas kiirus hoopis langema, eriti jõuetu tunne oli, samas hiljem töötas nagu korralikult jälle. Kui turbo lõdvikut katsuda siis turbo tuleb taha küll, kuigi tunne on,et ei tule. Keegi oskab öelda milles võiks viga olla või on kellelgi sellist probleemi endal ka esinenud? Ning kuidas teil auto liigub 1300-1400 pöörde pealt 3 käiguga kui gaasipedaal põhja vajutada, kas uimab 2000 pöördeni ja siis hakkab liikuma või on kohe tõmmet tunda?

Kasutaja avatar
kaupz
Foorumi veteran
Postitusi: 1436
Liitunud: 08 Juun 2007, 08:37
Asukoht: Lääne-Harju vald
Kontakt:

PostitusPostitas kaupz » 14 Apr 2008, 12:16

mul automaat ja pööretega teised lood.
kuid kas turbol on miski "klapp" et kui rõhk liiga suur siis lastakse väljalaskegaasid mööda turbost otse summutisse? äkki see klapp jebib või on kinni jäänud?
hoovad peaks turbost väljas pool näha olema mis klappi liigutavad(vw 1,9tdi mootorist meenub selline jutuajamine)
V70D5atm05chip + v70D5atm03 66+71Beetle +79T2 [exV70/2,5tdi/atm]
PiltPilt Veakoodi kustutamine VIDA-ga Keilas

Kasutaja avatar
aibast
Volvo Club liige
Postitusi: 4194
Liitunud: 17 Juun 2005, 23:05
Asukoht: planeet Maa
Kontakt:

PostitusPostitas aibast » 14 Apr 2008, 12:24

turbo rõhku reguleeritakse klapiga jah. Mis laseb kollest gaasi otse summutisse. See võib olla viga saanud. Tavaliselt mitte klapp ise vaid vaakumjulla mis seda liigutab või selle asjanduse ühendusvoolikud. Lisaks võib juhtuda, et klappi liikumine raskendatud, näiteks rooste poolt (480 turbo üks tüüpvigu)
1987 Volvo Nilsson 740 "Tupsu"
2001 Volvo V70XC 2.4T

margus
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 23 Veebr 2008, 19:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas margus » 14 Apr 2008, 14:09

Mehed, te otsite valest kohast viga hetkel!
Kindlasti on asjaga seotud see mootori elektroonika viga ja sümptomid on EGR klapile omased - kaob ära jõud ja ei liigu kohe üldse.
Lihtsaim asi on proovida EGR klappi puhastada näiteks karburaatori puhastusainega, ära kuivatada ja peale tagasi. Halvimal juhul tuleb uus osta(mõttetult kallis).

Muidugi on väga soovitav käia ka diagnostikast läbi ja lasta koodid ära lugeda, sest võib olla veel asju, mis jõetust põhjustavad. Turbo klapiga ei ole antud sümptomitel mingit pistmist!
Oettinger

Kasutaja avatar
Klots
Kõva postitaja
Postitusi: 216
Liitunud: 30 Juun 2007, 22:46
Asukoht: Tallinn, Rapla
Kontakt:

PostitusPostitas Klots » 14 Apr 2008, 14:14

Kuhu on normaalne diagnostikasse minna kus on mõistlik hind aga kvaliteetne töö?

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1483
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

PostitusPostitas amazon86 » 14 Apr 2008, 15:02

Oma kogemus on sama, et kuni 2000 rpm ei toimu erilist midagi aga peale seda on minekut küll ja veel. Küsiks ka seda millest võib tekkida
must löga peale turbot ja coolerit olevas torustikus. Õli ei tundu see olevat. Ls 308000 km.

Kasutaja avatar
Klots
Kõva postitaja
Postitusi: 216
Liitunud: 30 Juun 2007, 22:46
Asukoht: Tallinn, Rapla
Kontakt:

PostitusPostitas Klots » 16 Apr 2008, 22:23

Noojah, tulin õhtul hilja õismäelt ja lasin püsikaga 4nda käiguga 60ga ja 5nda käiguga 80ga lasnamäe poole. Hetkeline kulu ei langenud kordagi alla 7L/100... sügisel Tartus käies tuli kuluks 5,5... niiet pisut palju vist?? Lambda tuli ka koguaeg põleb muidugi, ostes põles aegajalt, nüüd ple kordagi ära kustunud.

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

PostitusPostitas tnx » 17 Apr 2008, 09:10

Krt, serverivahetus vist sõi mu posti siit ikka ära...

Igatahes ma soovitaks alustada ikka veakoodi lugemisest, võib palju aega ja vaeva säästa. Vajalik riisatpuu võiks lisaks IA-le olla olemas igas vähegi pädevamas diislikeskusest, tänapäeval ilma enam ei saa kuidagi.

5. käiguga püsikaga 80 sõites võiks kulu kusagil 4 kanti olla sileda tasase tee peal.

1300-2000 rpm on see mootor täiesti sõidetav, mitte just eriline püss, aga mitte ka ülemäära jõuetu. Teravam minek tuleb hoopis hiljem, kusagil 2700 rpm kandis, kui turbo mõjuma hakkab.

Kasutaja avatar
Klots
Kõva postitaja
Postitusi: 216
Liitunud: 30 Juun 2007, 22:46
Asukoht: Tallinn, Rapla
Kontakt:

PostitusPostitas Klots » 17 Apr 2008, 09:50

Kulu võiks jah sinna kanti olla :) Järgmine kuu diagnostis ära käima, jube tüütuks muutub see jauramine :D

arny
Foorumi veteran
Postitusi: 1427
Liitunud: 02 Apr 2006, 09:53
Asukoht: tartu
Kontakt:

PostitusPostitas arny » 17 Apr 2008, 10:06

mine vaheta lamda ära ja asi korras. endal s80 oli kah mingil hetkel kiirendusel õrnalt miskit jõnksutamist tunda aga kõik nagu korras. IA diagnostis selgus, et esimene lamda on mingi hetk läbi minemas kuigi töötab. Peale vahetust asi korras.

margus
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 23 Veebr 2008, 19:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas margus » 17 Apr 2008, 12:07

tnx kirjutas:1300-2000 rpm on see mootor täiesti sõidetav, mitte just eriline püss, aga mitte ka ülemäära jõuetu. Teravam minek tuleb hoopis hiljem, kusagil 2700 rpm kandis, kui turbo mõjuma hakkab.


No juba üle 2500rpmi on nendel Audi diislitel jõukver juba ületatud ja minek hakkab pigem raugema kui veel võimsalt edasi kerib. Kuid sellegipoolest peaksid need mootorid ilusti kuni 4000-4500rpmi välja käima ilma probleemidetta. Ainult, et lärmakad on need r5 Audi diislid.
Oettinger

Heiki
Kõva postitaja
Postitusi: 197
Liitunud: 18 Mai 2006, 10:57
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas Heiki » 17 Apr 2008, 12:26

Max.pöördemoment on 1900 rpm. sellel mootoril.Ja turbo peab tunda olema alates 1600...1700-st .üle 2500 pöörde eriti midagi juurde küll ei tule enam,sest siis on maksimaalne rõhk saavutatud.

Kasutaja avatar
kaupz
Foorumi veteran
Postitusi: 1436
Liitunud: 08 Juun 2007, 08:37
Asukoht: Lääne-Harju vald
Kontakt:

PostitusPostitas kaupz » 17 Apr 2008, 14:57

margus kirjutas:No juba üle 2500rpmi on nendel Audi diislitel jõukver juba ületatud ja minek hakkab pigem raugema kui veel võimsalt edasi kerib. Kuid sellegipoolest peaksid need mootorid ilusti kuni 4000-4500rpmi välja käima ilma probleemidetta. Ainult, et lärmakad on need r5 Audi diislid.
automaadiga "lõpuni tallates" lähevad pöörded ikka jah 4500ni ära, mineku vahest aru ei saa küll.
ja "kick-down" tsükliga, kui käigu või 2 alla rebib, siis viskab ka pöörded.... pean vaatama, arvan et üle 2000.
V70D5atm05chip + v70D5atm03 66+71Beetle +79T2 [exV70/2,5tdi/atm]
PiltPilt Veakoodi kustutamine VIDA-ga Keilas

Kasutaja avatar
Klots
Kõva postitaja
Postitusi: 216
Liitunud: 30 Juun 2007, 22:46
Asukoht: Tallinn, Rapla
Kontakt:

PostitusPostitas Klots » 17 Apr 2008, 15:34

arny kirjutas:mine vaheta lamda ära ja asi korras. endal s80 oli kah mingil hetkel kiirendusel õrnalt miskit jõnksutamist tunda aga kõik nagu korras. IA diagnostis selgus, et esimene lamda on mingi hetk läbi minemas kuigi töötab. Peale vahetust asi korras.


Kas sellel on lambda andur üldse? see "lambda" tuli peaks pigem ütlema,et viga mootori elektroonikas? 1900-3000 on max pöördemomendi vahemik.

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

PostitusPostitas tnx » 17 Apr 2008, 18:34

Sellel autol lambdat ja katalüsaatorit ei ole.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist