103 kw mootori aju tuunimine ?

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

ahti62
Kõva postitaja
Postitusi: 126
Liitunud: 06 Mär 2010, 19:06

103 kw mootori aju tuunimine ?

PostitusPostitas ahti62 » 22 Apr 2010, 19:36

täna tuli Volvodest juttu ja mingi vend väitis kindlalt teadvat ,et 103 kw TDI mootori ajus pidi saama mingeid "kive" vahetades jne välja pigistada veel lisa 30 kw .Mootor pidavat palju puhtamalt töötama ja küttekulu veelgi vähenema .(pidavat alla 5 liitri sajale olema )On keegi kuulnud sellisest asjast .Mulle oli see küll uus asi .Kui kuskil tehakse ,siis kus ja palju see maksab?

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7044
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: 103 kw mootori aju tuunimine ?

PostitusPostitas Tanel » 22 Apr 2010, 20:09

http://www.es-racing.ee/?action=chip.view&id=14
850 TDI-le +25HP ja +50NM

5990eeki
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1483
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: 103 kw mootori aju tuunimine ?

PostitusPostitas amazon86 » 23 Apr 2010, 00:08

Internet on igasuguseid TDI tuuning vidinaid täis. Pakutakse igas hinnaklassis asju. Samas jääb alati küsimus, kas reklaamitud võimsuse kasv ka tegelikkusele vastab. :?
Pakutakse nii uusi ajusi:
http://www.volvomotorsports.com/catalog ... cts_id=128
Ise olen proovinud TDI tuuning box. Maanteel jäi küttekulu samaks, linnas kulunumber suurenes. Madalametel pööretel läks minek paremaks aga ei midagi erilist, rohkem hakkas musta välja ajama, ju läks segu liiga rikkaks.
http://www.kcr.se/render_page.asp?pageid=2
Jõudu saab sellest mootorist küllalt nagu näitab järgnev link. :D
http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=125085
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

Kasutaja avatar
airwolf
Foorumi veteran
Postitusi: 1172
Liitunud: 06 Juun 2009, 04:49
Asukoht: TARTU-ELVA
Kontakt:

Re: 103 kw mootori aju tuunimine ?

PostitusPostitas airwolf » 23 Apr 2010, 08:52

See selleks aga kellelgi oli just jama S80-ga, et aju chipitud. Tüüpil oli mingi info kala ja IA ei saanudki miskit teha. Nii et mõelge ennem ikka korralikult läbi kui teete selliseid asju.
V40 1,9TD 2002
suzuki GSX-R 750 99a.
T40-AM

Kasutaja avatar
laurikristjan
Kõva postitaja
Postitusi: 171
Liitunud: 19 Sept 2007, 22:52
Asukoht: ida-viru

Re: 103 kw mootori aju tuunimine ?

PostitusPostitas laurikristjan » 23 Apr 2010, 09:20

aga loogika järgi ei ole ju loogiline et tõstab võimsust (arvatavasti kütuse arvelt) ja muutub ökonoomsemaks. :? parandage kui eksin, aga ei usu sellistesse lubadustesse, minumelest pole ju loogiline, ega need kivid ei saa ju turbo rõhku tõsta.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7616
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: 103 kw mootori aju tuunimine ?

PostitusPostitas Liiwaannus » 23 Apr 2010, 09:33

Nüüd loll küsimus minult, kuidas turbo rõhu tõstmine peaks lisama võimsust ilma kütusekulu suurendamiseta? Suurem rõhk... rohkem õhku selleks, et põletada rohkem kütust.... või panen midagi puusse?
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: 103 kw mootori aju tuunimine ?

PostitusPostitas kirsipuu » 23 Apr 2010, 10:09

Diisel ja bensiin on oma tööõhimõttelt veidi vastupidised...
Aga üldiselt võiks boost'i tõstes, pumba süütenurgaga mängides ja kütuse kogust timmides saada enamvähem sama kütusekulu juures rohkem väänet...
Samas on kindel ka see, et kui mootorist on rohkem võtta antakse ka rohkem pihta seega vaevalt see kulu linnas oluliselt väheneb.
Cruise control saaks sellega vast maanteel hakkama.

Aga energia jäävuse seadused kehtivad täpselt samamoodi edasi...
Mingi massi liigutamiseks mingi kiirusega tuleb teha teatav hulk tööd/põletada teatav kogus kütust.
Seega on õhufiltri vahetamine ja pidurite korrapärane hooldus tunduvalt odavam väljaminek.

Kasutaja avatar
Stjuuv
Kreisi postitaja
Postitusi: 416
Liitunud: 16 Mär 2008, 19:25
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: 103 kw mootori aju tuunimine ?

PostitusPostitas Stjuuv » 23 Apr 2010, 10:54

Liiwaannus kirjutas:Nüüd loll küsimus minult, kuidas turbo rõhu tõstmine peaks lisama võimsust ilma kütusekulu suurendamiseta? Suurem rõhk... rohkem õhku selleks, et põletada rohkem kütust.... või panen midagi puusse?

Rohkem õhku võib tähendada ka efektiivsemat kütuse põletamist.
http://www.crank.ee - Sõiduautode remont ja hooldus.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7616
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: 103 kw mootori aju tuunimine ?

PostitusPostitas Liiwaannus » 23 Apr 2010, 12:31

A see kui kütus korralikult ei põle, siis on see juba seadistuse küsimus, st saaks ka väiksema koguse kütusega sama jõu kätte. Siin tekib pigem see asi, et kui rõhu tõstmine parandab mootori tööd, siis järelikult on eelnevalt mõttetult palju kütust mootorisse pumbatud.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: 103 kw mootori aju tuunimine ?

PostitusPostitas vanapeer » 23 Apr 2010, 12:52

Bensuchippidega on asi nii, et default seaded, mis bosk sinna sisse pani, on kaugel optimaalsest. Selline väljend on ühe chippikeetja suust. Usun, et põhimõtteliselt käib see seletus ka disla ajude kohta. Kõik tabelid on varuga (rikkamad) selleks, et auto töötaks ka halbades tingimustes: puuduva kvaliteediga õliga, mustade küünalde ja muude andurite lonkamise puhul.
Chippimise puhul aga eeldatakse muidugi, et su auto on tipp-topp korras: uued andurid, pole vaakumlekkeid ja muu selline tehniline korrashoid mis ei tohiks kosmoseteadus olla, on tehtud. Vot nüüd chippijad rihivad segu väga täpseks ja lähedale maksimaalsele võimsusele (te ju teate et ökonoomsuse ja võimsuse graafikud ei ristu ideaalses punktis, seega tehasetuuning võib olla ökonoomsuse poole tugevalt kaldu). See tähendab tulemusena seda, et põlemine on efektiivsem (pole liiaga) ja kuna võimsus tõuseb, saavutad soovitud kiiruse (50, 70, 90) kiiremini, kiirendused lühemad.
Ja mis puutub dünotestidesse (kus eelduste kohaselt on need numbrid saadud), siis tasuks üle rääkida, kas need on väntvõllist või rattast? Kui rattast, siis jälle tuleme tagasi hoolduse ehk stage 0 tuuningu juurde: mis korras on laagrid, kinniolevad pidurid, kardaaniristid, silla- ja kastiõlid jne: palju asju mõjutab konkreetse auto maha ulatuvat jõudu. Ja kõige viimaks võtke teadmiseks, et isegi sama dünopink võib näidata pärast softiuuendust või hooldust hoopis teisi numbreid. Seega võib paika pidada küll proportsionaalne võimsuse tõus aga lõppnumbrid sõltuvad puhtalt konkreetsest dünopingist.
Ja veelkord: chippimine on heale auto omanikule, kellel on auto tehniliselt ja elektrooniliselt tipp-topp korras, et olla suuteline taluma turvalisuse varu vähendamist mootorijuhtsüsteemis.
Viimati muutis vanapeer, 23 Apr 2010, 13:13, muudetud 2 korda kokku.
:unibrow:

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: 103 kw mootori aju tuunimine ?

PostitusPostitas kirsipuu » 23 Apr 2010, 12:56

Liiwaannus kirjutas:A see kui kütus korralikult ei põle, siis on see juba seadistuse küsimus, st saaks ka väiksema koguse kütusega sama jõu kätte. Siin tekib pigem see asi, et kui rõhu tõstmine parandab mootori tööd, siis järelikult on eelnevalt mõttetult palju kütust mootorisse pumbatud.

What he said... ehk siis Vanapeer
Ja lisaks:
Diisli puhul on pigem küsimus millal see kogus sinna antakse.
Mida varem, seda puhtamaks põleb, rohkem käriseb ja vähem jõudu on.
Mida hiljem, seda lühemaks jääb põlemine, vaiksemaks mootor ja rohkem jõudu rattast.
Ilmselt surub see chip ka järsu pedaali vajutuse korral võimalikult maksimaalse kütuse põletamise suunas.
Teatavasti võtab põlemine oma aja seega sellest lähtuvalt ka rohkem tahma tagant tuleb.

Lugemist: Diesel air/fuel ratio

Kasutaja avatar
Stjuuv
Kreisi postitaja
Postitusi: 416
Liitunud: 16 Mär 2008, 19:25
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: 103 kw mootori aju tuunimine ?

PostitusPostitas Stjuuv » 23 Apr 2010, 13:41

Liiwaannus kirjutas:A see kui kütus korralikult ei põle, siis on see juba seadistuse küsimus, st saaks ka väiksema koguse kütusega sama jõu kätte. Siin tekib pigem see asi, et kui rõhu tõstmine parandab mootori tööd, siis järelikult on eelnevalt mõttetult palju kütust mootorisse pumbatud.

Asi pole ainult õhu koguses, vaid ka kompressioonis. Turbo tõstab kompressiooni, ja see omakorda tõstab sama kütusekoguse põlemise kasutegurit, andes samast kütusest rohkem energiat. Samal põhjusel on ka kõrgema kompressiooniga diiselmootorid madalama kütusekuluga, isegi kui arvesse võtta bensiini ja diisli erinevat energiatihedust. Efekti peaks see andma pigem madala surveastega vabalthingaval mootoril, ja samas säästab see mootorit rohkem kui lihtsalt mehhaaniline surveaste tõstmine, mis hoiab kompressiooni pidevalt kõrgel, mitte ainult siis kui seda reaalselt vaja. Diiselmootoril peaks turbo andma lisaökonoomsust ka veel sellega, et turbo ei stalli ka madalal koormusel, nii et turbo spoolimiseks kulutatavat energiat pole vaja. Eriti tuntav peaks see olema automaatkasti puhul, kus käiguvahetus toimub nii kiiresti, et praktiliselt mingit turbokadu ei esine.
Samas loomulikult on mõistlik enne turbotamist mootor korda teha ja korralikult seadistada, aga enamasti on lihtsam lihtsalt turbo peale visata.
http://www.crank.ee - Sõiduautode remont ja hooldus.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7616
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: 103 kw mootori aju tuunimine ?

PostitusPostitas Liiwaannus » 23 Apr 2010, 14:48

Hmm okei lugesin su posti läbi, lugesin muid materjale ka juurde, et teemat endale selgitada ... kontrollin siis oma arusaama, turboga kompressiooni tõstmisel, lihtsalt surveastme tõstmise ees, tuleb välja pigem madatalet pööretel, kuna kui turbo ei tööta, siis on kompressioon on madalam ja jõudkadu mootori oma tööks, st plahvatuse energiast kulub vähem energiat teises silindris segu kokku surumiseks, kuna seal pole nii suurt rõhku. Kui pöörded tõusevad, rakendub turbo ja tõuseb silindirites rõhk nii sisselaske hetkel ja seega ka segu rõhk enne süütamist. Tulemuseks on segu kõrgem temperatuur, enne süütamist, mis muudab protsessi energia omatarbe väiksemaks ja üksteisele lähemlae surutud osakesed tagavad kiirema reaktsiooni. Ja sellest kasvab mootori kasulik võimsus.
Sellest jutust järeldan, et vabalthingavale mootorile kõrgema oktaanarvuga küte olulist võitu ei anna, pigem tekib võit, kui on muudetud kompressiooni (kas siis surveastme tõstmise või õhu sisse surumise abil) ja see lihtsalt tingib vajaduse kõrgema oktaanarvuga kütte järel... Üritan ka mootorite hingeelu osas targemaks saada... korrigeerige kui eksin.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Stjuuv
Kreisi postitaja
Postitusi: 416
Liitunud: 16 Mär 2008, 19:25
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: 103 kw mootori aju tuunimine ?

PostitusPostitas Stjuuv » 23 Apr 2010, 15:12

Liiwaannus kirjutas:Sellest jutust järeldan, et vabalthingavale mootorile kõrgema oktaanarvuga küte olulist võitu ei anna, pigem tekib võit, kui on muudetud kompressiooni (kas siis surveastme tõstmise või õhu sisse surumise abil) ja see lihtsalt tingib vajaduse kõrgema oktaanarvuga kütte järel... Üritan ka mootorite hingeelu osas targemaks saada... korrigeerige kui eksin.

Peaks olema üsna täpne arusaam. Stock mootoril ei ole erilist mõtet kõrgema oktaanarvu ja suurema detonatsioonikindlusega kütust sisse panna, sest tehasest ette nähtud kütus peaks piisav olema. Kui vabalthingavat turbotada, siis oleks hea ka kõrgema oktaanarvuga kütust kasutada, et detonatsiooni vältida, eriti kui vabalthingava enda surveaste on juba üsna suur. Knock-sensori olemasolu korral ei tohiks muidugi väga suuri probleeme tekkida, seetõttu on uuematel mootoritel vabalthingavana ka surveaste suurem, võrreldes vanemate mootoritega, mille surveaste oli pigem võrreldav tänaste turbomootorite omaga.
http://www.crank.ee - Sõiduautode remont ja hooldus.

morse
Foorumlane
Postitusi: 33
Liitunud: 05 Jaan 2010, 23:44

Re: 103 kw mootori aju tuunimine ?

PostitusPostitas morse » 23 Apr 2010, 18:13

Mul oli ostes tuningbox vahel. Viskasin välja ja vahe oli tuntav. Ehk isegi ajuvabalt lihtsa tuningboxiga oli minek piisavalt palju parem, et ma tundsin seda oma tagumikuga.

Tuningbox on uue chipiga võrreldes nii lihtne lahendus, et sellega kaasnesid miinused. Pärast seda kui ta eemaldasin, muutus mootor rahulikumaks - raske seletada (vibra vähenes ja käib kuidagi paremini). Küttusekulu vähenes ka.

Vana Tuning-box vedeleb kapis. Kui kellelgi on huvi näha, mis see teeb, võin paarisajaga ära anda või niisama nädalaks laenata (paigaldus suht lihtne).

PS! Mina usun, et uue chipiga on võimalik kütusekulu vähendada aga ma pole kindel kas ma tahan väitlusesse langeda, et seda arvamust põhjendada (ma pole kunagi chipiga autot omanud).
Viimati muutis morse, 23 Apr 2010, 18:33, muudetud 1 kord kokku.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 23 külalist