Juhtus nii, et läksin eile sõbra töö juurde autol kabariit tulesid vahetama, süüde oli küll vahepeal pikalt see, et katsetada, kas tuled lähevad põlema, aga ta ei olnud pidevalt sees ja raadio ka ei mänginud.
Pärast ära minnes, teeb starter kõrra kõrra vms ja käima ei lähe. Tegin kapoti lahti vaatasin akut, akul see silm, mis näitab kas aku on täis või mitte, oli rohelise asemel must. Tutikas aku. Oktoobris kui starter tegi ühel õhtul sama häält käivitades, sai 4 aastat vana aku väljavahetatud. Ostsin aku väga korralikust poest ja exide aku.
Armatuuril pole aku lamp põlema läinud, seega generaator peaks ju laadima.
Kuid probleem, et miks mu aku sedamoodi kosmilise kiirusega tühjaks sai? Et, mis sellist probleemi põhjustab? Selline asi pole normaalne, et paari tunniga auku tühi, kuigi koguaeg ei olnud süüde järel. Varem ka auto seisma jäänud nii, et isegi makk mängib, kuid pole mingit probleemi olnud.
Midagi imelikku pole autojuures enam kohanud, viimati see Check Engine lambikene hakkas mõnikord korraks (max 1 sekund) põlema, kui esimese käiguga järsku kiirendasin, kuid nüüd ei ole enam tükkaega seda tuld enam kohanud.
V40 1.9TDi 2000a. ei lähe käima
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Generaator võib kehvasti või üldse mitte laadida ka nii, et armatuuris lamp ei põle. Diagnoosida saab vaid nii, et mõõdad aku klemmidel voltmeetriga pinget erinevates olukordades (seisva mootoriga, töötava mootoriga ilma koormuseta, töötava mootori ja koormusega).
Kui sõidad palju lühikesi otsi, siis võib käivitamine kulutada rohkem, kui sõiduga tagasi laadida jõuab.
Kui remondi ajal korduvalt süüdet sisse-välja keerasid, siis võibolla olid hõõgküünlad suht pikalt taga, need tarbivad siis palju elektrit ära.
Ning tagatipuks ei saa välistada ka aku ootamatut riknemist, on sedagi juhtunud.
Proovi korralikult ära laadida (10h voolutugevusega, mis vastab 1/10 mahtuvusele) ja vaata, kuidas käitub.
Kui sõidad palju lühikesi otsi, siis võib käivitamine kulutada rohkem, kui sõiduga tagasi laadida jõuab.
Kui remondi ajal korduvalt süüdet sisse-välja keerasid, siis võibolla olid hõõgküünlad suht pikalt taga, need tarbivad siis palju elektrit ära.
Ning tagatipuks ei saa välistada ka aku ootamatut riknemist, on sedagi juhtunud.
Proovi korralikult ära laadida (10h voolutugevusega, mis vastab 1/10 mahtuvusele) ja vaata, kuidas käitub.
VV40 kirjutas:Oki, tänud pistan aku laadima. Aga mis see normaalne pinge erinevates olukordades olema peaks?
Vastavalt generaatori tabletile 13,7 või 14,2. Ise soovitaks panna 14,2 kui sõidad pidevalt lühemaid otsasid. Seni aidanud neil inimestel kes a la 4 km päevas liiguvad
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
1987 Volvo Nilsson 740 "Tupsu"
2001 Volvo V70XC 2.4T
2001 Volvo V70XC 2.4T
Tõstan seoses geneka küsimusega seda teemat.
Ilmselt eelmine viga oli tingitud sellest, et genekas laeb, aga laeb kehvasti. Aku sai täis laetud ja masin läks naksti käima. Samas kardan, et (sõitmisi ei ole mul ei väga vähe ega ka mitte palju, olenevalt päevast, kuid keskmine on 30km päevas umbes) mõne kuu pärast on jälle aku tühi.
Geneka juurest on kosta sellist pininat, sama heli nagu mõnel trahvol või vanadel tänavavalgustitel. See heli kostub ainult siis mingi minut aega, kui võti on keera II asendisse. Kui auto käima keerata, siis pole seda heli tähele pannud, kuigi ei saa välistada, et vahest seda ei esine. Sellest pininaga olin juba ammu kursis, aga täna sõbralt küsisin, et mis hääl see on ja tema pakkus, et genekas.
Küsin ka teie arvamust. Ning tahaks teada palju geneka remont maksma läheb? Ise neid harju vist pole võimalik vahetada st. minu sugusel auto võhikul?
Ilmselt eelmine viga oli tingitud sellest, et genekas laeb, aga laeb kehvasti. Aku sai täis laetud ja masin läks naksti käima. Samas kardan, et (sõitmisi ei ole mul ei väga vähe ega ka mitte palju, olenevalt päevast, kuid keskmine on 30km päevas umbes) mõne kuu pärast on jälle aku tühi.
Geneka juurest on kosta sellist pininat, sama heli nagu mõnel trahvol või vanadel tänavavalgustitel. See heli kostub ainult siis mingi minut aega, kui võti on keera II asendisse. Kui auto käima keerata, siis pole seda heli tähele pannud, kuigi ei saa välistada, et vahest seda ei esine. Sellest pininaga olin juba ammu kursis, aga täna sõbralt küsisin, et mis hääl see on ja tema pakkus, et genekas.
Küsin ka teie arvamust. Ning tahaks teada palju geneka remont maksma läheb? Ise neid harju vist pole võimalik vahetada st. minu sugusel auto võhikul?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist